iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Två lånade böcker...

Kategori: Lånat, köpt eller fått

... jag är ett hopplöst fall....
 
Böckerna är dock några jag är sååååååå taggad på att läsa och jag vill bara kasta mig i sängen direkt och börja läsa men det går inte för sig (ska på "danskväll", som är obligatoriskt för alla nior. Jag är faktiskt riktigt pepp, vi lärde oss vals, bugg och foxtrott på förmiddagen idag och det var fett kul även fast vissa totalt saknar taktkänsla, haha!). Böcker är i alla fall dessa (ni kan nästan höra mitt excited-skrik, eller hur?):
 
 
A million suns (Across the universe #2) - Beth Revis
AAAAAA!!!!! JAG DÖÖÖÖR!!! IIII!!! HURRAY!!! WIIII!!! Jag reserverade den här och nu är den i mina händer! Jag verkligen ÄLSKADE den första boken i serien (hitta recensionen här) och jag har hört att den här ska vara ännu bättre! Gah, jag svimmar! Så fort jag läst ut Svindlande höjder hoppar jag direkt in till denna och det ska bli sååååååå gryyyyyymt! AAAAAA!!!!
 
 
Rubinröd - Kerstin Gier
När man är på biblioteket är det ju en aning svårt att inte råka göra det välkända spontanlånet och den här gången blev det denna lilla godbit. Jag är riktigt taggad på att läsa den här för jag har läst och sett riktigt bra recensioner plus att den handlar om tidsresor! Jag har aldrig läst en bok om tidsresor men sedan att jag börjat titta på Doctor Who har jag blivit jätteintresserad så det ska bli superkul! Världens finaste omslag har den också, jag kan inte fatta att de byter omslag på tvåan! Samma sak med Across the universe- serien! VAD ÄR GREJEN?! Om ni vill byta omslag, gör det när hela serien publicerats i ett omslag! DUMMA FÖRLAG! :'(
 
 
Har ni läst någon av dessa böcker? ^^

Kommentarer

  • Anna - Boktycke säger:

    Har läst båda böckerna och gillar dem! Speciellt A Million Suns är helt fantastiskt!

    2013-03-07 | 18:07:39
    Bloggadress: http://boktycke.se
  • Anna säger:

    Svar: Kul att du gillade min video! Jag håller dessutom på med en bookshelf tour som borde komma upp när jag redigerat den :) Men med min vanliga fart vet man inte när man kan räkna med det xD

    2013-03-08 | 16:30:12
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se
  • Elsa säger:

    Hej. Jag har läst Rubinröd, det var i januari tror jag, och jag gillade den skarpt. Inte en av mina absoluta favoriter, men definitivt underhållande och läsvärd, jag är riktigt nyfiken på hur serien fortsätter.

    2013-03-08 | 21:07:16

Kommentera inlägget här: