iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Måndagsmys: Unicorn power

Kategori: Måndagsmys

En vecka, en vecka, en vecka! WAAAAH!!! Om exakt en vecka börjar jag i gymnasiet och jag är så taggad samtidigt som jag är så nervös på samma gång. Jag är sjukt pepp på att dra igång med allt igen men gaaaaaah, det är gymnasiet vi snackar om! Men ja, egentligen är jag inte så himla nervös jämfört med typ alla andra jag har snackat med. Jag känner verkligen att jag har valt rätt utbildning och jag är inte extremt blyg eller sånt så jag lär väl hitta några nya kompisar i alla fall (även fast jag är extremt konstig ibland men det kallar vi charm! xD). EXCITED!
 
Jag kan väl inte påstå att jag är världens bästa bloggare just nu på bokfronten. Jag borde verkligen skriva massor recensioner men jag pallar aldrig, haha. Nej, men seriöst, det är sommarlov och jag gör mest chilla saker hela tiden. Den här veckan blir det både en Stockholmsresa med bokklubben och en Harry Potter- kväll part 1. Vi ska ha 8 kvällar, en för varje film med allt bonusmaterial som finns så det kommer ta typ 34 miljarder timmar. Men det blir skoj, det är underbart att ha vänner som är lika nördiga som en själv, haha! ;)
 
När du trodde att din dag inte kunde bli bättre
 
Jag har även skaffat lite roliga internet saker under den senaste tiden. Jag och min käre vän startade en Facebook sida som heter Let us drown in feels together där vi helt enkelt postar massor nördiga bilder på typ Harry Potter, Doctor Who, Sherlock, Percy Jackson (min kompis är BESATT!) och lite annat. Jag är adminen (blir lite skumt på svenska...) under namnet ~Little Dalek~ så gå och gilla allihopa och få ett bättre liv! xD
 
Jag har även äntligen tagit förnuftet att skaffa Pottermore, mestadels för att jag ville se vilket som var mitt rättmätiga elevhem men också för att ja... det är Pottermore. Och kan man tänka sig, jag blev Ravenclaw! Jag har aldrig kunnat bestämma mig för vad jag ville va men nu känns Ravenclaw helt perfekt (jag är ju så smart, höhö)! Ska definitivt köpa en halsduk eller något likande när jag är i SF-bokhandeln på fredag!   Men ja, har ni Pottemore får ni gärna bli vän med mig. Jag heter BloodDust31103, seriöst coolaste namnet ever. Jag kunde inte motstå det när det kom upp som alternativ! Fast det bästa med hela grejen att bli med på Pottermore var ändå min stav. JAG FICK FREAKING ENHÖRNINGSHÅR!!! Seriöst enhörningshår måste vara det coolaste någonsin att ha i sin stav, ingen tvekan.
 
VILKET ELEVHEM ÄR DU I?
 
Sista saken jag har skaffat är Tumblr! Woho, jag skaffade det igår och det är redan superkul (känner hur mitt sociala liv försvinner mer och mer). Följ mig på Across the starlight (djupt användarnamn, jag vet) så följer jag gladligen dig med ^^ Hitills har jag inte postat så mycket men kul är det och jag behöver lite fler spännande människor att följa!
 
Vad kan man säga mer... jag läser "De två tornen" ganska långsamt just nu. Den är asbra men jag är inte så jättemycket i "läsmood" just nu så jag gör annat kul istället (typ bläddrar igenom tusentals bilder på olika Doctor Who- grejer...). Det är så sjukt random väder där jag bor just nu att det finns inte! I ena sekunden tror man att man kan gå ut för att det är superfint och i nästa sekund spöregnar det i 3 timmar. Vad vill ni med mig?!
 
Nu ska jag ta en liten promenix med min kära vän (om det inte börjar spöregna igen -.-) och ikväll hoppas jag kunna träna och planera lite på en kommande historia. För ja, jag planerar en längre historia och den här gången känns det som det faktiskt kan gå. Kanske, kanske, kanske. Hoppas kan man göra i alla fall! Och jag borde verkligen, verkligen försöka skriva någon mer bokrecension men ja... jag är lite lat. Ha det så bra i alla fall så ses vi nästa gång! :)
 
 
 

Kommentarer

  • Emellie säger:

    Jag börjar trean om exakt en vecka och jag måste bestämma gymnasiearbete asddfghjkl what is my life... yeah. Goda nyheter: Jag kommer ha min favoritlärare i två ämnen! Dåliga nyheter: Jag kommer inte ha min favoritlärare i det tredje ämnet (samhäll) som jag har haft honom i i två år ffs what is wrong with you people.

    Herregud, du kommer drunkna i Tumblr, mark my words... Jag har en kompis som är helt lost, hon är så jävla antisocial nu att jag inte orkar xD Mitt användarnamn är "alchimiavitae" (you want dept, I'll give you dept, boom, alchemy of life, *host* jag var inte alls helt heartbroken över Fullmetal Alchemist när jag skapade min tumblr *host* xD)

    2013-08-12 | 19:12:14
    Bloggadress: http://drizzleandhurricanes.blogspot.com
  • Elina säger:

    Gymnasiet var bäst. VAR. jag börjar bli asgammal :<

    2013-08-12 | 22:30:33
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se
  • Anna säger:

    Svar: London var UNDEBART! :D Och det är helt klart ett måste att köpa mycket godis där ^^ Det är ju så roligt med sådant godis man inte har hemma^^

    2013-08-16 | 10:39:45
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se
  • Becca säger:

    Slytherin???!

    Svar: hahaha, ob...vioulsly
    Ebba

    2013-09-02 | 20:27:39

Kommentera inlägget här: