iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Månadens läsning: Juli 2013

Kategori: Sammanfattningar

 
Saknas på bilden: Storm över Frankrike
Jag har bestlutat för att dela upp det jag läste och det jag tittade på i två inlägg istället så det inte ska bli så jädra långt (och så är jag lat och orkar bara skriva ett kort nu, hehe)
 
Antal lästa böcker: 5 stycken
Svenska/engelska: 2/3
 
Fristående böcker: 2
Böcker i en serie: 3
Påbörjade serier: A song of ice and fire, Divergent och Death note
Avslutade serier: 0
 
Antal seriealbum/mangaböcker/grafiska romaner: 1
Vuxenromaner/Ungdomsromaner: 3/1 <---- TJUSIGT!
 Klassiker: 1
Facklitterära böcker: 0
 
Titlar jag läste:
A game of thrones (A song of ice and fire #1) - George R.R. Martin
Divergent (Divergent #1) - Veronica Roth
Storm över Frankrike - Iréne Némivrovsky
Boredom (Death note #1) - två japanska snubbar som jag inte orkar skriva namnet på)
Tio små negerpojkar - Agatha Christie
 
Vilken härlig läsmånad! Två veckor gick åt till att läsa den fantastiska A game of thrones och sedan hann jag med Divergent som jag hade velat läsa i tusen miljarder år. Inte lika fantastisk som alla säger kanske men ändå väldigt bra (Four! Four! Four!). Storm över Frankrike var bokklubbsboken för historisk roman och första delen i Death note var helt underbar. Jag avslutade månaden med min första Agatha Christie- bok som jag läste tillsammans med min kompis. Riktigt bra faktiskt och väldigt spännade!
 
Jag är förtillfället inte jättelässugen men jag är fortfarande superefter med mina bokrecensioner så det är typ bara bra xD Just nu läser jag 1984 av George Orwell som är underbar än så länge! Jag börjar gymnasiet 19 augusti vilket blir crazy men jag hoppas jag hinner med lite läsning i alla fall. Jag ska försöka att ta mig igenom De två tornen och så sen tar jag nog bara något som jag känner för! :)
 
Månadens bästa bok: A game of thrones
Episk fantasy när det är som bäst! Jag älskade varenda sida!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: