iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Ebbas bokiga bekännelser

Kategori: Listor, enkäter och annat kul

Andra veckan i gymnasiet har börjat and I'm lovin' it! Riktigt härlig klass, bra lärare och hela tjottablängen, jag ser verkligen framemot mina tre år där. Men över till själva grejen. Jag blev taggad av fina Eve att göra den här roliga lilla taggen som skapades av Cecilia.
 
Det fungerar så här (jag kopierade):
Själva meningen med "bokiga bekännelser" är att varje person som gör den ska tänka efter vad som har hänt i sitt liv och sedan berättade om de 7 största sakerna som är relaterade till böcker och läsning. Det kan vara allt mellan himmel och jord, man sätter gränserna själv för vad man vill dela med sig av - glöm bara inte att namnge inlägget som "'ditt namn' bokiga bekännerlse". När man väl har "bekänt" så ska man tagga vidare 5 stycken andra bloggare, och sedan meddela dessa personer att de har blivit utvalda! Svårare än så är det inte. 
 
LET'S DO THIS!
 
1. Jag har inte läst Twilight
BAM! Vi börjar med en chockerande en. Jag har aldrig läst Twilight och jag har inte ens sett filmerna. Varför? Ja, du det kan man undra. Ärligt talat beror det mest på min hipstermani som jag brukar kalla det. Den gäller musik, filmer, böcker, kläder och i princip allt annat, är det något som är populärt undviker jag det till varje pris. Med böcker brukar jag vara ganska duktig på att kämpa mig igenom det och ändå försöka läsa dem men filmer, musik och kläder går bara inte, jag svär. Så nej, jag har inte läst Twilight och idag känner jag inte att jag skulle dö av att göra det men efter allt dåligt jag har läst om dem känns det inte riktigt värt det. Det finns andra böcker jag hellre läser.
 
2. Jag har alltid varit en lite kaxig läsare
Sedan den dagen då jag beslöt mig för att Harry Potter och de vise sten var en bra bok att starta läsningen med när jag var 8 år har jag alltid varit lite kaxig när det kommer till läsningen. Inte på det sättet att jag skryter om vad jag har läst men jag har alltid tänkt att jag klarar av att läsa allt och gett mig på läsutmaningar. Vissa gånger har det lett till att jag inte fattar någonting men det flesta gånger utvecklas jag faktiskt och hittar en ny favoritbok (Harry Potter t.ex. även fast jag fick fråga om ord typ varannan minut).
 
3. Jag har en egen bokklubb
Jag är med i en bokklubb som jag själv har startat och det är det bästa i hela världen. Vi pratar om allt mellan himmel och jord och man kan alltid hitta någon som är lika nördig som en själv på något och finns det inte någon är det bara att övertala folk att börja! Vi är ungefär 10 stycken och det är så himla härligt att bara få prata av sig och diskutera böcker, filmer, framtiden, dåtiden, nutiden och allt där emellan. Det rekommenderas verkligen!
 
4. Jag föreställer mig alltid karaktärer fel
När det står "blont hår, rak näsa och stor mun" är det inte alltid jag läser det. Ibland läser jag snarare lite vad jag har föreställt mig karaktären som istället. Det här spelar oftast inte så jättestor roll men när boken kommer upp på bioduken blir det ibland en liten chock. Bara jag som hade tänt mig president Snow som en ung sexig ljushårig man? Ja, jag antar det....
 
Inte riktigt min bild... hehe...
 
5. Blood in the books
Ni vet hur folk brukar säga att vissa saker alltid kommer in i deras böcker? Typ saker som brödsmulor, vatten, fettfläckar eller något annat "normalt". Ja, jag är inte lika normal... Av någon anledning lyckas det alltid komma blod, ja, du läste rätt BLOD I MINA BÖCKER! Det är inte någon annans blod, det skulle vara ännu äckligare än det redan är, utan mitt eget som kommer från uppkliade myggbett, spruckna nagelband, sårskorpor, ja, jag fattar inte varför det alltid måste börja blöda precis när jag är inne i en spännande actionscen men tydligen. Och det hamnar på mina böcker. Varenda gång.
 
6. Jag shippar Mewt
Oftast när man shippar folk i någon bok eller tv-serie eller något sådant brukar man ju ha någon med sig eller hur? T.ex. Alec och Magnus, Ron och Hermione, Linnéa och Vanesssa.. you get it. Det flesta som jag skulle säga att jag gillar som par är helt normala, oftast existerande par som är gulliga tillsammans och så. And then there is Mewt. Ingen i hela världen shippar Mewt utom jag. Det är synd om mig. Jag gråter mig till sömns varje natt när jag tänker på hur ensam jag är i denna shipping. Nej, kanske inte men seriöst MEWT! Ifall ni inte fattar är Mewt Minho och Newt från The maze runner-serien. ASSÅ GUUUD VAD JG SHIPPAR DEM!! Är jag ensam? Är jag ensam? Jag vill inte vara ensam men jag antar att jag är det...
 
7. Jag gråter till perfekta slut
Det finns slut och så finns det slut. Det finns sluten som slutar bra och trevligt men så finns det de sluten som slutar perfekt. Nästan ofärdigt men ändå så perfekt det kan bli. Finnas till, Passionen, Shades of Earth, The great Gatsby, The fault in our stars, Flyga drake... Jag gråter och jag gråter och jag gråter.
 
 
Det var det nu ska vi tagga lite fina personer! Jag har ingen aning om ni har blivit taggade eller inte men i så fall blir ni dubbeltaggade!
 
 
Jag skulle gärna se er göra denna roliga taggen! ^^
 
 

Kommentarer

  • Beate säger:

    Vilka intressanta bekännelser du hade!! Själv blev jag taggad för några dag sedan av Eve (men det är kul med en taggning till, tack ;D ) och jag har försökt tänka ut något bra... Kommer typ inte på något xD men det löser sig nog ;)

    2013-08-27 | 13:37:50
    Bloggadress: http://bokbeate.blogspot.com
  • Johanna säger:

    Tack för att du taggade mig! Ska genast försöka komma på något att skriva :)

    Svar: Kul, ser framemot dina svar! :D
    Ebba

    2013-09-01 | 12:16:15
    Bloggadress: http://boktjejen.devote.se
  • Becca säger:

    Hihi bokklubb <3

    Svar: Hihi <333
    Ebba

    2013-09-02 | 20:24:41

Kommentera inlägget här: