iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Olästa böcker i min bokhylla - del 3

Kategori: I bokhyllan

Deluxe av Anna Godbersen
Det här är nog det fulaste omslaget jag någonsin sett på en bok. Så. Fruktansvärt. Hemskt. Den här boken var ett sånt där spontant second hand- fynd och jag köpte den mest för att den var billig. Det ska tydligen vara lite Gossip Girl fast i historisk form  och efter som jag gillar historiska romaner så kanske det inte blir helt fel i alla fall. Men omslaget... bläääää....
 
Ondskan av Jan Guillou
Nämen vad är det här?! Den har vi aldrig sett! Men jag kände att den här boken lite ingår i svensk allmänbildning och den verkar väldigt bra så varför inte?
 
Halleljua liksom av Bob Hansson
Den här boken är bara så gullig! Jättefint omslag och så är den supertunn och bara så GULLIG! Det här är någon typ av poesi och efter att ha bläddrat i den lite kan jag säga att det verkar vara helt i min smak. Ska bli kul att läsa någon gång snart, den lär nog gå väldigt fort att läsa ut.
 
Drömmar om rosor och eld

Drömmar om rosor och eld av Eyvind Johnson (inte mitt omslag)
Den här tyckte mamma att jag skulle läsa så visst, det gör jag väl någon gång. Han har ju fått nobelpris och allt om jag inte minns fel så helt värdelös kan det ju inte vara. Det är någon slags historisk roman som utspelar sig i Frankrike men mer än så vet jag faktiskt inte. Ska bli intressant någon gång i framtiden... hehe...
 
 
Different seasons av Stephen King
Så  har vi en novellsamling av allas vår Stephen King. Jag har faktiskt inte läst någonting av honom men jag såg filmen Nyckeln till frihet (om ni inte har sett den måste ni göra det!) och den bygger på en av novellerna i den här boken. Så min kära far tyckte att jag borde läsa den här och ja, jag säger aldrig nej till böcker. Ska bli kul läsning!
 
Sandor slash Ida av Sara Kadefors
Sist men inte minst har vi den här lilla boken. Om jag ska vara ärlig är jag inte jättesugen på den här, jag har blivit lite trött på svenska ungdomsböcker men många säger att den ska vara bra så man kan ju hoppas på det bästa. Snabbläst är den nog i alla fall! ^^
 
Det var allt för den här gången! Kolla gärna del 1 och del 2 om ni inte redan har gjort det! ^^ Är det någon särskild den här gången ni tycker jag borde läsa snarast? Let me know! :)

Kommentarer

  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Detta är mycke finare omslag av deluxe: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9132153767 hade tyvärr dock de omslaget du har. Gav därför bort den till en kompis. Inte min typ av bok heller..

    Ondskan är jättebra, läste den för typ 10 år sedan :P men då var det en superfavorit!

    Svar: Ja, de är verkligen mycket snyggare! Får se om jag läser den eller inte :/ Men Ondskan verkar verkligen jättebra! ^^
    Ebba

    2012-11-17 | 13:32:41
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
  • Rebecca säger:

    Ondskan måste du göra en recension på och Stephen Kings! :)

    Svar: Ja, måste bara läsa de först, haha!
    Ebba

    2012-11-17 | 19:19:39
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se

Kommentera inlägget här: