iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Olästa böcker i min bokhylla - del 1

Kategori: Bokprat

Jag har så sjukt många olästa böcker hemma just nu. Seriöst, jag har 45 stycken. 45! Jag fattar inte hur de hamnade där, verkligen inte. Men jag tänkte i alla fall gå igenom dessa böcker i ett antal inlägg så ni får se dem. Jag vill påpeka att en stor del av böckerna är second hand så ingen skada skedd, haha.
 
 
 
Liftarens guide till galaxen bok 3-5 av Douglas Adams
Jag har läst både ettan och två och tyckte verkligen om dem. Sci-fi och galen humor är en kombination som jag verkligen gillar. Jag ser mycket fram emot att få träffa Arthur och de andra igen snart även fast många säger att serien blir sämre mot slutet. Vi får se när jag hugger in på bok nummer 3, Livet, universum och allting.
 
Stolthet och fördom av Jane Austen
Den här fick jag av min snälla mormor i somras men nej, jag har inte läst den ännu. Den ska ju vara i lite samma genre som Jane Eyre (som jag älskade) så jag hoppas verkligen att den är bra även fast jag är liiiiiite rädd för den. Men ja, jag måste ju läsa den någon gång.
 
Harry Potters magiska värld av David Colbert
Den här boken har stått i min bokhylla sedan tidernas bekynnelse typ. Seriöst, varför läser jag den aldrig? Vad är problemt?! Nej, Ebba skärp dig bara läs den!
 
 Wither av Lauren Destefano
Den här köpte jag i somras och var sjukt pepp på att läsa men sedan kom annat i vägen och ja... den förblev oläst. Jag vill dock läsa den snart för den verkar vara riktigt bra annars är den kul att ha bara för de SJUKT snygga omslaget. Seriöst, jag dör av cover love haha.
Innan jag dör av Jenny Downham
Det här är en av många böcker jag köpt på second hand "bara för att den fanns". Jag är egentligen inget jättefan av böcker som liksom går ut på att vara sorgliga, jag gillar mer när det kommer spontant. Men i stort sett alla bokbloggare verkar älska denna så jag ska nog ge den en chans ändå.
Den oändliga historien av Michael Ende
Jag är seriöst rädd för den här boken. Den har stått i bokhyllan i en miljon år, jag älskar hans andra bok Momo eller kampen om tiden men jag läser den aldrig. Kanske för att min mamma (som läst den) säger att det verkligen är den OÄNDLIGA historien. Men jag vet inte, den kanske är hur bra som helst. Någon där ute som läst den?
 
Det var de sex första olästa böckerna i min bokhylla. Är det någon av dessa ni läst och vill rekommendera? Eller någon ni bara är intresserad av att se en recension på? Säg gärna till! :) Jag får se när jag skriver del 2 O.o

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Jag har sett den oändliga historien på film (det är typ 4 filmer på en bok!!) och den var väl inte den bästa...men boken är nog bättre får du hoppas haha...Wither verkar super!

    Svar: Ja, hoppas på det med! :) Så sjukt underbart omslag *dregeldregeldregel*
    Ebba

    2012-11-03 | 11:52:01
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se

Kommentera inlägget här: