iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Två extremt små recensioner

Kategori: Bokrecensioner

Titel: Einsteins fru
Författare: Liv Strömquist
Sidor: 125 sidor
 
Den här läste jag ut i början av mars så mina minnen är väl inte helt färska men jag minns att jag gillade den. Jag har verkligen kommit att tycka om Liv Strömquists album och det här var inget undantag! Det är rått, tydligt och förbannat kul ibland även fast serierna skiftar ganska rejält i kvalité. Vissa är helt klockrena medan andra bara känns tillgjorda eller upprepande.
 
 
Titel: Pebble island
Författare: Jon McNaught
 
Det här är en extremt gullig liten sak som består av tre söta historier, varav bara en innehåller text. Den är betydligt mer färskare i minnet då jag läste ut den för några minuter sen och ja... Den var extremt vacker men i ärlighetens namn fattade jag inte så mycket, haha. Jag tror det är meningen att det ska vara en såndär djup sak där man ska analysera varje bild i flera timmar eller nåt. Eller så är det meningen att man ska tolka "historierna" som man själv vill lite konstnärligt sådär. Det gjorde såklart att jag tyckte jättemycket om den här men förstod jag det djupa filosofiska budskapet? Inte över huvud taget. Men bilderna och stämningen är så vackra att den helt klart är läsvärd (och det tar typ 5 minuter att ta sig igenom den så det är ju ett plus). Jag skulle med glädje gärna läsa något mer av Jon McNaught!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: