iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Tv- serier jag kollat/kollar på

Kategori: Film och TV

Nu kan jag äntligen definera mig själv som frisk, eller, ja tillräckligt frisk i alla fall. Så jag tänkte göra en liten lista på de tv-serier jag följer eftersom jag nu blivit lite inne på sånt även fast jag fortfarande inte ser så många. Om ni kommer på någon annan ni tror jag skulle gilla så säg gärna till för det är superkul att börja se på nya grejer. Enjoy! ^^
 
Ugly Betty (2006-2010)
 
Befinner mig: Sett alla säsonger
 
Ugly Betty är så mysig att jag dör! Jag tror jag kommer att älska den här serien för evigt för den är så otroligt underbar! Den handlar om den töntiga "fula" Betty som får jobb på världens största modetidning och hennes kamp om att få vara sig själv och hennes resa. Den här serien har lite sterotypiska, färgstarka och galna karaktärer som är omöjliga att inte älska och Betty är universums coolaste människa. Serien är inte superbra hela tiden, det finns avsnitt som känns lite väl tillgjorda och överdrivna men överlag är det en väldigt bra serie om att våga vara sig själv och våga lite på det. Om ni inte sett något avsnitt måste ni verkligen göra det!
 
Buffy the vampire slayer (1997- 2003)
 
Befinner mig: Somewhere i början av säsong 3
 
Titeln säger allt. Buffy handlar om en tjej som heter Buffy som är en vampyrjägare. Simple as that. Det finns även massor av vanliga tonårsproblem som en undrande mamma, vänskap och kärlek i en härlig liten blandning. Jag har en liten blandad känsla inför Buffy. Vissa avsnitt är verkligen helt amazing medan andra är lite mer ljumma. Ibland känns det som de upprepar samma historia om igen vilket jag inte riktigt gillar. Men i grunden är det ändå en väldigt mysig och spännande serie men härliga karaktärer och mycket humor.
 
How I met your mother (2005- )
 
 
Befinner mig: All over the place! Jag har seriöst ingen aning om vart jag är i den här serien! Jag vet att jag har sett hela säsong 1-3 och jag tror jag sett hela fyra. Men sedan har jag sett totalt random avsnitt från fem och kanske sex med, jag har verkligen ingen aning. Så jag vet egentligen ganska mycket vad som händer men jag har ingen aning om vart, haha!
 
Den här har nog alla hört talas om! Det handlar om Ted som berättar för sina barn om hur han träffade deras mamma och det tar ett tag kan man säga. Den här serien är förbannat rolig och vissa avsnitt dör man bokstavligt talat av skratt. Även här är det väldigt blandad kvalité på avsnitten men de håller alltid stämningen. Måste börja kolla vart jag egentligen är så jag kan fortsätta kolla! :)
 
Glee (2009- )
 
Befinner mig: Har sett säsong 1-3
 
Här är jag en såndär tönt som köper alla säsonger så därför har jag inte sett något på säsong fyra och så kändes det skönt med en liten paus. Jag gillar verkligen den här serien men jag tror jag skulle föredragit (hur böjs det???) om de drog säsong 3 mot ett slut. Jag tyckte första och andra säsongen var mycket bättre medan trean kändes lite lam. För mycket karaktärer med för mycket saker runt omkring och nja, det blev lite mycket. Dock är musikdelen i det hela väldigt trevlig och det gör den verkligen till en annorlunda serie så bonuspoäng för det!
 
Merlin (2008- )
Befinner mig: Mitten av säsong 5, kollar på SVT ^^
 
Den här serien är epicness när det är som mest epic! Jag är fullkomligt förälskad i Merlin! Det är verkligen en serie som växer! De första säsongerna är bra men mest bra men sedan blir det helt otroligt och man bara: WOW!!! Ja, ungefär så. Den är så otroligt välgjord också, med fantastiska skådespelare och helt galet snygg scenografi så att bara se någon karaktär gå runt ett helt avsnitt är en upplevelse! Serien lider ibland av upprepningsfaktorn men på grund av hur mycket tid som är nedlagd på den gör det inte så mycket. Men nu var det länge sedan det blev något halvtrist avsnitt och allt är så galet spännande! Iii!!
 
Girls (2012- )
Befinner mig: Avsnitt 5 eller möjligtvis 6 kanske på första säsongen, ser på SVT
 
Det här är en serie som jag nyligen börjat följa på SVT och den är så jädrans bra att jag inte vet vad jag ska ta mig till! Den är extremt rå, inte speciellt lycklig och totalt ocensurerad men det är det som gör den så bra. Det är realism på högsta nivå utan att varje avsnitt ska ha något tema där alla karaktärerna råkar ut för "stress" eller nåt utan bara fyra helt vanliga tjejers liv. Underbart uppfriskande och så sjukt bra!
 
Young Indiana Jones (oklart, fattar inte)
Befinner mig: Ingen aning! Jag vet inte ens om det är en eller två serier jag har sett! XD Men någonstans vid första världskriget!
 
Här har vi en serie som är ganska okänd men förbannat bra! Egentligen finns det två delar, en när han är liten (typ 10) och reser med sin familj jorden runt och en när han är typ 20 och krigar i första världskriget. Vissa avsnitt är snarare filmer än serieavsnitt på grund av den groteska längden och de senare jag har sett har i ärligthetens namn varit lite halvt trista (krig är inte riktigt min grej) men det finns flera avsnitt som är sjukt bra. De när han var liten är jättefina! Riktigt välgjorda och man lär sig mycket om historien! Någon mer än jag som har sett!
 
Doctor Who (2005- )
Befinner mig: Har sett Beast bellow som är andra avsnittet på femte säsongen
 
Asså gah! Jag har blivit totalt besatt av Doctor Who! När jag var sjuk låg jag bara och kollade på Doctor Who hela dagarna (två säsonger, hehe...) och när min broder sen blev sjuk började han med och nu kollar vi tillsammans. Mycket roligare! Jag har inte riktigt vant mig vid den nya doktorn och allt men det kommer väl, I guess, men det är en helt galet bra serie! Alltså det sista avsnittet i säsong fyra (inte julavsnittet, det andra) var så bra och epic att jag bara dog! AH!!! Jag är helt förtrollad! Kan inte sluta tänka på Doctor Who! ♥♥♥
 
Torchwood (2006- )
Befinner mig: Har sett hela TVÅ avsnitt av första säsongen
 
Jag började kolla på Torchwood i igår kväll för ja, det är en spin-off på Doctor Who och den fanns på Netflix, taget! Så jag kan inte direkt säga vad jag tycker om den men Jack Harkness är med vilket ger typ 783 bonuspoäng och så finns det aliens vilket också ger några. Så förhoppningsvis kan det bli en bra serie, hoppas på det! :D
 
Nu har jag även sett typ en miljon barn/tonårserier som jag såg för jättelänge sedan men jag har ingen aning om vilka säsonger det var och knappt vad de hette heller så jag räknar inte med dem. I fall ni undra om läsningen så nja, det går väl inte superbra. Jag har ju som sagt varit sjuk i en vecka och då kunde jag inte läsa och nu orkar jag fortfarande inte. Suck, hatar det. Men jaja, ha en bra dag! Ses! :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: