iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Måndagsmys #2

Kategori: Måndagsmys

 
 
(dock i ett skittråkigt omslag, inte det här fina :'( )
Läser just nu: Svindlande höjder av Emily Brontë
Jag har bara kommit ca 80 sidor i den här och det är först nu jag fattar vilken pow det är ur! Hahaha, det underlättar läsningen lite om man ska säga så. Nu börjar den faktiskt bli riktigt bra och jag tror det kan bli riktigt givande läsning. Det är otroligt skönt att läsa något någon vuxenbok för jag har nästan enbart läst ungdomsböcker nu i säkert två månader vilket blir lite tjatigt. Inte för att jag har något emot dem, de är oftast skitbra men jag behöver lite variation i mitt läsande! Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar att läsa ut men förhoppningsvis blir den utläst i veckan. Man kan ju hoppas i alla fall! ;)
 
Lyssnar på:
 
Kärlek till den här låten! Gah, älskar rytmerna! ♥
 
 
 
Bandets namn är ju klockrent och musiken likså. Vissa saker var faktiskt bättre förr.
 
Åh! Bronze radio return är bara för underbara! Jag älskar dem! Helt klart ett nytt favoritband! :D
 
Tittar på: Det vanliga om man säger så. Såg Merlin i lördags och dog en smärtsam död som vanligt. Har börjat se på tredje säsongen av Buffy (recension på andra säsongen kommer någon gång!) och säsong två av Doctor Who som jag avgudar! Den nya Doktorn funkar utmärkt och allt är allmänt awesome! Girls rullar på på SVT och jag följer det med. Japp. Trevligt, trevligt. Det skulle vara kul att börja med någon ny serie, bara för att det är kul att börja med en ny serie. Jag skulle vilja ha någon superrandom! Finns det ingen jättekonstig serie som verkligen INGEN ser? Som man lätt får tag på???? Det skulle vara toppen! Tipsa gärna om ni vet någon konstig (typ om köttätande jättekaniner eller något annat skumt)!
 
 
Gör: Igår var jag på "föreläsning" där en tant som hade suttit i koncentrationsläger pratade. Det var fruktansvärt hemsk och man kan inte ens föreställa vad hon gått igenom men jag är väldigt glad över att jag gick för ja, snart är de som satt där döda och det känns bra att faktiskt ha hört en riktigt överlevares historia.
 
Idag testade jag delar av mitt arr på "Some die young" på mina mysiga sångfåglar. Och det lät grymt! Okej, inte genom hela, det kanske var lite svårt ibland (hehe) men med lite träning tror jag det kan bli riktigt bra. Lite läskigt att vi ska uppträda för hela skolan plus alla i nians föräldrar men ja, det går säkert bra! ;)
 
Den här veckan ska jag försöka överleva kemiprovet och sedan har vi dansdag på torsdag. No offense to dans, jag älskar att dansa (har gått på street sen jag var 10 ^^) men det är på kvällen med massor av random skumma skolar som man måste dansa med. Vals, foxtrott och bugg.  Och det är obligatoriskt också... suuuuuck... Men på fredag blir det kul för då ska jag på föreläsning med Liv Strömquist (älskar att säga att jag ska på föreläsning, låter sjukt fancy!) och sedan sova över hos min lilla friend. Mys! ^^
 
(och ja, jag skrev aldrig något Lördagstankar men jag orkade verkligen inte. Jag ska nog ändra det till bara tankar som jag skriver lite då och då när jag faktiskt vill. Då kommer det förmodligen bli både bättre och mer genomtänkta inlägg! :) )
 
Ha en myyyyyyyysig måndag!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: