iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Buffy the vampire slayer - säsong 2

Kategori: Recensioner på tv-serier

För ett par dagar sedan såg jag klart andra säsongen av Buffy the vampire slayer och här har ni mina tankar!
 
Äventyren i Sunnydale fortsätter och vampyrerna och monsterna blir fler och fler samtidigt som Buffy och gängets personliga problem blir allt mer komplicerade. Jag tyckte de allra första avsnitten i serien var grymt spännande och jag såg verkligen framemot att se ett nytt avsnitt. De kändes som de verkligen hängde ihop med varandra och saker från tidigare avsnitt kom in i nya osv... Mycket bra! Även slutet på andra säsongen tyckte jag riktigt mycket om men några av avsnitten där i mellan var tyvärr inte lika bra. Eller bra var det ju självklart men jag tycker att det ibland blev lite tjatigt och det hände egentligen inte så supermycket. Det var liksom: monster kommer, Buffy vet inte vad det är för monster, hon dödar lite vampyrer, de kommer på vad de är för monster och sedan dödar Buffy monster i sista sekund. Slut. Det blev liksom ingen krydda till det! De första och sista avsnitten var helt underbara men några där i mitten blev lite tråkiga tyvärr.
 
Något jag gillade mer med andra säsongen var hur deras "vanliga" liv speglas med kärleksbekymmer, föräldraproblem och kompisar som ja, förvandlas till monster eller blir uppätna. Jag tycker alla kärlekrelationer var urgulliga och jag gillar verkligen hur de blev ^^
 
 De gamla karaktärerna är sig ganska lika. De är väldigt sterotypiska och i vissa fall ganska jobbiga men det är det som är lite charmigt tycker jag! Buffy är verkligen en cool karaktär men hon beter sig ändå inte så vuxet vilket jag uppskattar. Jag hatar verkligen när alla tonåringar beter sig som de är 35 (eller 5, fast det är iofs ganska trovärdigt..haha!) men så är det inte i den här serien. Mycket bra! Alla karaktärer är så älskvärda och man vill bara vara kompis med alla! Det kommer några nya karaktärer till säsong två och min favorit var helt klart Oz. Så jäkla gullig att jag dör! Han är så chill och så söt och så underbar och ah, jag älskar Oz!  Jag tyckte Spike var en väldigt intressant och lite speciell karaktär och särskilt i slutet blev han en riktig favorit! Något som dock fortfarande gäller är att alla som får reda på övernaturligheterna verkar ta det som en självklarhet vilket är lite skumt. Jag tror de flesta skulle freaka ur ganska rejält om de fick reda på att det fanns vampyrer och liknande.
 
Om alla avsnitt hade varit som de allra sista (och Passion! Gah, så bra!) så skulle den lätt ha fått en femma men nu är det tyvärr inte riktigt så. Men jag gillade ändå verkligen den här säsongen och jag är redan igång på trean och den är grymt bra! :D
 

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Älska Oz <3 och alla andra!

    Svar: Jaa! <3333
    Ebba

    2013-03-06 | 15:53:11
  • Tessans Bokblogg säger:

    Jag tror jag aldrig sett ett helt avsnitt av Buffy. Jag veeeet, shame on me, shaaaame on me, I have brought shame into this house, hahaha :P

    Svar: Du borde testa! Den är riktigt bra! :D
    Ebba

    2013-03-06 | 15:59:02
    Bloggadress: http://tessansbokblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: