iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Månadens sammanfattning: Maj och juni 2013

Kategori: Sammanfattningar

Maj var så länge sen så här kommer lite snabbt om vad jag läste och såg!
 
Läst i maj 2013:
 
 
Antal lästa böcker: 5 stycken
 
Böcker på svenska: 2
Böcker på engelska: 3
 
Fristående böcker: 2
Böcker i en serie: 3
Påbörjade serier: Utvandrarna
Avslutade serier: -
 
Antal seriealbum/mangaböcker/grafiska romaner: 2
Vuxenromaner/Ungdomsromaner: 1/2
 
Klassiker: 1
Facklitterära böcker: 0
 
Titlar jag läste: (för recensioner gå till kategorin "Recensioner A-Ö" så finns det länkar)
Scarlet (The Lunar Chronicles #2) - Marissa Meyer
Mother come home - Paul Hornschemier [RECENSION KOMMER]
Utvandrarna (Utvandrarna #1) - Vilhelm Moberg
The scorch trials (The maze runner #2) - James Dashner [RECENSION KOMMER]
Hundra procent fett - Liv Strömquist [RECENSION KOMMER]
 
Två uppföljare och en fet klassiker, jag är helt klart nöjd!
 
 
Filmer:
En oväntaad vänskap [4/5]
Searching for sugar man [5/5] SÅ JÄKLA BRA!!!
La vie en rose [4.5/5]
Franska nerver [2/5]
The great Gatsby [3.5/5]
Ocean's eleven [2.5/5]
 
JUNI:
 
 
 
Antal lästa böcker: 11 stycken
 
Böcker på svenska: 4
Böcker på engelska: 7
 
Fristående böcker (räknar Hogwarts library- böckerna här): 6
Böcker i en serie: 5
Påbörjade serier: 0. Woho, duktig flicka!
Avslutade serier: The maze runner
 
Antal seriealbum/mangaböcker/grafiska romaner: 1 manga
 
Klassiker: 1 - woho! Tror min klassikerutmaning är klar nu om jag inte tänker fel!
Facklitterära böcker: 1 - woho!
 
Juni var en grym månad för mig och jag läste så många bra böcker! Har ni läst någon av dessa och vad tyckte ni? :)
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: