iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Book haul - do they never stop?

Kategori: Lånat, köpt eller fått

 
 
       
 
Jag är tillbaka efter min lilla resa till sommarstället i Kalmar och det är fortfarande tre hela veckor kvar till sommaren börjar. Underbart! Jag fick läst en hel del och jag har även skaffat hem lite böcker (märker att jag bara postat book hauls på senaste tiden fast jag har läst massor... hehe...). Här är de!
 

Jellicoe road av Melina Marchetta
I början av juli fick jag mitt gymnaisebesked som berättade att jag kommit in på det jag ville och mormor var så gullig att hon köpte en bok till mig i present (ingen hade väl direkt trott att jag inte skulle komma in på den utbildningen men ja, jag klagar inte på presenter). Jag blev extremt överraskad och glad för jag har velat läsa den här så otroligt länge och den var både på engelska och inbunden i det här supergulliga och fina omslag. Jag har varit sugen på en riktigt bra contemporarybok ett bra tag så det ska bli grymt kul att se om jag älskar den lika mycket som alla andra.
 
 
The loners (Quarantine #1) av Lex Thomas
High five för att knappt veta någonting om boken man köper! I Kalmar gick jag givetvis in på Dillbergs som är en av mina favoritbokhandlar. Så fin och mysig och deras sci-fi och fantasyhylla är underbar! Där köpte jag två böcker och den här är den första av dem. Jag såg jessethereader på Youtube snacka lite om den och han sa att den var bra så ja, "why not?", tänkte jag och köpte den (med mammas pengar >:) ). Tror det är en slags apokalyptisk historia som utspelar sig på en skola, spännande!
 
 
The demon king (The seven realm #1) av Cinda Williams Chima
Den andra boken jag köpte på Dillbergs är en liten kul historia. Jag har nämligen varit smått besatt av den relativt nya booktubern Regan från peruseproject (kolla på henne, hon äger!) och hon har pratat en del om den här serien och har sagt att den inte är så känd men väldigt, väldigt bra. Så när jag såg den för ett helt okej pris blev jag direkt sugen och köpte den. Första delen i en episk fantasy- serie för ungdomar - sounds great to me!
 

Death note volym 1 - Boredom
Snacka om att jag blev glad när jag såg att den här fanns inne på biblan idag! Jag hoppade nästan till av glädje för jag har hört så GALET mycket bra om den här serien. Det ska tydligen vara en ganska mörk men väldigt spännande mangaserie och det låter precis som min grej. SÅ TAGGAD!
 
 
Ghost World av Daniel Clowes
Inne på biblan hittade jag även den här! Ingen i den svenska bokbloggssfären kan väl ha undgått att Tessan från Tessans bokblogg avgudar det här seriealbumet och jag har varit väldigt sugen på att kolla in det här, särskilt eftersom alla andra säger att det är jätteskumt, haha. Ska bli kul att bilda min egen uppfattning!
 
 
 
otroligt snygg
Matilda av Roald Dahl
Jag glömde att inkludera den här när jag fotade förut men på grund av min klantiga mamma så fick jag den här. Jag hade tänkt att ge Matilda-boken och filmen till min lillasyster i födelsedagspresent men mamma beställde boken på engelska... suck... Men aja, kul för mig för nu kan jag läsa om den på engelska. Jag var lite smått besatt av Roald Dahls böcker när jag var liten och läste nästan alla som fanns på svenska och Matilda var en av favoriterna. Supersöt! ♥
 
 
Det var allt jag hade att bjuda på för den här gången. Berätta gärna om ni har läst någon av dessa böcker och vad ni tyckte om de! Ha det gött!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: