iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Ooops, I did it again

Kategori: Lånat, köpt eller fått

I tisdags var jag på bio med min kära vän Rebecca och såg Beast of the southern wild (vi två och fem pensionärer i salongen som alltid). Herrgud, vilken fantastiskt underbar film! Den är Oscars-nominerad för bästa film i år och det kan jag ta mig fan säga att den var värd för det är en av de bästa filmerna jag har sett. Ligger i ungefär samma genre som Winter's bone, alltså ganska väldigt deprimerande men det är just sådana filmer som jag går igång på och allt var verkligen perfekt. Perfekt! Skådespelarna, manuset, scenografin, musiken,  ljussättningen (bara jag som är besatt av ljussättning?), ja, ALLT! SE! SE! SE!
 
Innan filmen (bio en tisdag = vardagslyx) smet vi in på Myrorna för att döda lite tid och ja... där stod den... Säg något av Laurie Halse Anderson. För 15 kronor var jag tvungen att ha den. Den är nog förmodligen mer känd under orginaltiteln Speak och jag har hört grymt mycket bra om den så det ska bli kul läsning... i framtiden... Usch, jag måste verkligen sluta köpa och låna nya böcker hela tiden! Totalt står det 58 olästa böcker i min bokhylla plus ett par lån. Många är i och för sig väldigt korta och lär gå på några timmar men ändå! Jag måste sluta köpa böcker! Känner spontant att detta inte kommer funka särskilt bra... Några tips?
 
och ja, jag har väldigt stora axelvaddar. Livet som 80-tals fantast är svårt i dagens samhälle. Kan även för sakens skull informera om att jag bär svart läppstift under boken, det är jag och Camille Rose Garcias figurer.

Kommentarer

  • Tessans Bokblogg säger:

    Jag har sett Speak men inte läst den. Men tror säkert boken är minst lika bra om inte bättre än filmen.

    Svar: Oj, hade ingen aning om att den fanns som film! Vad kul! :D
    Ebba

    2013-01-17 | 18:06:22
    Bloggadress: http://tessansbokblogg.blogg.se/
  • Tessans Bokblogg säger:

    Jo då, Kristen Stewart är huvudrollen, om du gillar henne :)

    Svar: Kanske inte min favorit haha men det är alltid kul med filmatiseringar :)
    Ebba

    2013-01-18 | 06:27:50
    Bloggadress: http://tessansbokblogg.blogg.se/
  • Tessans Bokblogg säger:

    Kan säga att hon inte alls är min favorit heller. Hade hellre sett någon annan i rollen.

    2013-01-18 | 18:32:37
    Bloggadress: http://tessansbokblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: