iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Allt faller

Kategori: Film och TV

Just nu ska jag precis slå på TV:n och titta på Allt faller. Var det någon mer än jag som såg de två första avsnitten förra veckan? Jag hade väl inte förväntat mig sådär super mycket av den mer herre min skapare vilket bra program! Det är sällan jag tycker att svenska tv-serier får till det (snarare typ aldrig) men Allt faller var så otroligt bra så ni anar inte! Man kan väl beskriva det som en mer deprimerande version av svenska komiker (Gardell och Rheborg eller hur han nu stavas är "huvudpersoner" men spelar sig själva). Mycket av händelserna bygger tydligen på verkliga händelser men de är inte någon dokumentär eller så. Sjukt snyggt gjord och med en sådan extrem bitterhet och orginallitet att jag blir alldeles till mig. Rekommenderas starkt till er som gillar feel bad- grejer men annars ska ni nog hålla er borta. Det lilla som är humor är väldigt "obekvämt" och ofta ganska hemsk = me like! Hoppas dagens avsnitt är lika bra och om det var någon som såg premiären förra veckan - vad tyckte ni? ^^
 
LJUUUUUUSET!!!!

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Jag älskade första avsnittet så ska lätt titta på de andra :D

    Svar: Ja, gör det!
    Ebba

    2013-01-20 | 11:43:58
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se

Kommentera inlägget här: