iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

På gatan där jag bor

Kategori: Bokrecensioner

Titel: Mamette - Änglar och duvor
Författare: Nob (jag vill också heta så! Fett gulligt!)
Sidor: 48
Språk: Svenska (org. franska)
Utgivningsår: 2006
Genre: Seriealbum, gullighet, myyyyyys
 
Herregud, vilket gulligt seriealbum! Jag svimmar av söthet! Albumet handlar om den lilla mysiga tanten Mamette och hennes vänner. Mamette är en barnslig och väldigt underhållande liten tant som jag bara älskar! Hon är så underbar och söt att jag inte vet vad jag ska ta mig till! Jag skrattade högt flera gånger åt hennes kommentarer och påhitt och hennes vänner är minst lika underbara! Men samtidigt som det förmodligen är ett av de roligare seriealbumen jag har läst finns det även lite djup som när ens partner dör, barnen växt upp och slutat bry sig och man är ensam kvar. Det var det som var så fint med det och jag hoppas verkligen att de översätter fler av albumen till svenska för det här var helt underbart! Garanterat ett av de bästa seriealbumen jag har läst! Kärlek till Mamette! ♥
 
PS! Jag får se när Lördagstankarna läggs upp. Det kan bli imorgon för jag är sjukt trött just nu och sen ska jag på bio, haha. Men annars får det bli söndagstankar men jag tror inte ni dör. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: