iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Mitt betygssystem!

Kategori: Film och TV

Som ni kanske har märkt betygssätter jag inte böcker men däremot filmer och tv-serier. Why? Jag vet egentligen inte men det är bara det att jag aldrig kan bestämma mig när det gäller böcker och jag ångrar mig alltid efteråt. Men med filmer vet jag oftast ganska klart vilket betyg som passar bäst och det kan jag stå för sen. Så här kommer mitt fantastiska betyssystem!
 
Jag har en skala på 1-5 som visas med hjälp av klassiska stjärnor.
 
En dålig film.
Jag fick verkligen inte ut något av den här filmen och jag fattar seriöst inte poängen med den. Den var  värdelös och jag orkade knappt titta på den. Jag skulle aldrig rekommendera den här till någon utan snarare varna folk för att se den.
Exempel: Bad boys, Trollkarlens lärling och Time Bandits
 
En helt okej film
Jag kände inte att jag fick ut så mycket av filmen men den var ändå helt okej. Det finns förmodligen något bra i filmen men så något som verkligen drar ner det (t.ex Grease. Bra låtar, värdelös story). En godkänd film men inte mer!
Exempel: Grease, Percy Jackson and The lightning thief och de flesta animerade filmer av lägre kvalité (typ Shrek 4 och Kung fu Panda)
 
En bra film
Nu börjar det likna något! Den här filmen var faktiskt riktigt bra! Inge mästerverk precis men jag blev definitivt underhållen och jag gillade det mesta i filmen. Jag kan nog tänka mig att se om filmen men det är inte den första jag rekommenderar.
Exempel: Avatar, Spiderman och Cinema Paradiso
 
En mycket bra film
Här har vi en riktigt bra film! Jag älskar den här filmen! Den hade allt en bra film ska ha men för att uppnå det heliga fem behövs lite extra krydda. Men fyra är ett grymt bra betyg och 4.5- filmer kan oftast klassas som favoriter om det ger lite perspektiv. Jag är ganska snål i min bedömning så står det en fyra ska du definitivit gå och se den!
Exempel: The Hunger Games, Les Misérables (såg den i tisdags, någon som är sugen på en recension?) och det mesta med Tim Burton
 
En FANTASTISKT, UNDERBAR, OTROLIG, OBESKRIVLIGT BRA FILM!!!!!
Jag vet inte vad jag ska säga. Den här filmen går inte att beskriva. Den är så bra att jag kan börja gråta bara jag tänker på den. Den är ett mästerverk! Jag ger väldigt, väldigt sällan ut femmor för det är filmer som verkligen förändrat mig. Det är filmer som väckt tankar och känslor och som jag inte har kunnat sluta tänka på.
Exempel: Winter's bone, Beast of the southern wild och Fucking Åmål ♥
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: