iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Hjälp sökes!

Kategori: Övrigt

Nästa vecka fyller min kära broder 13 år och eftersom han inte önskar sig något speciellt så tänkte jag: Varför inte böcker? Han är ingen superstor läsare men han tycker ändå om det om det är någon bok han gillar. Jag är nästan säker på att jag ska köpa första Percy Jackson-boken på svenska eftersom att alla säger att den är så bra och han är ju i perfekt ålder! Men att bara köpa en bok känns lite snålt så jag tänkte ta någon annan också. Så frågan är - har ni något tips på vad han kan tänkas gilla? Han gillar spännande böcker och gärna lite övernaturliga inslag men det är inget måste. Han skulle klara av en MG bok på engelska men om boken är för lite äldre är det bra att den är på svenska. Han gillar Spejarens lärling, Dagbok för alla mina fans (Diary of a Wimpy kid) och Harry Potter men favoriten är Hungerspelen. Har ni något tips på vad han skulle kunna tänkas gilla? :)

Kommentarer

  • Emelie säger:

    DARKSIDEDARKSIDEDARKSIDEDARKSIDE. 'Darkside' av Tom Becker är superbra :D Annars är väl Eragon eller Hobbiten trevlig :)

    Svar: Ska kolla om jag hittar Darkside, den verkar cool! :D
    Ebba

    2013-02-27 | 18:27:41
    Bloggadress: http://drizzleandhurricanes.blogspot.com
  • Anna - Boktycke säger:

    Fablehaven är en bra middle grade bok, finns både på svenska och engelska.

    Svar: Tack för tipset, ska definitivt kolla om den kan var något! :)
    Ebba

    2013-02-27 | 18:31:07
    Bloggadress: http://boktycke.se
  • eve - min bok och jag säger:

    Blodröd väg av Moira Young kanske skulle kunna vara något! :)

    2013-03-01 | 11:21:28
    Bloggadress: http://minbokochjag.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: