iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Doctor Who - säsong 1

Kategori: Recensioner på tv-serier

 
Jag hade velat se Doctor Who superlänge eftersom verkligen ALLA som såg den verkar vara helt förhäxade. Jag hade inte någon större koll på vad den handlade om men när jag såg att den fanns på Netflix klickade jag direkt igång första avsnittet. Det ångrar jag inte...
 
Handling och koncept: Jag kan nämna det hur många gånger som helst men jag verkligen ÄLSKAR sci-fi! Doctor Who handlar om tidsresor både fram och tillbaka i tiden och konceptet är så underbart att jag bara dör! Varje avsnitt är som en egen liten "mini-film" och det är relativit fristående vilket jag vanligtvis inte är lika förtjust i men här funkar det. De åker fram och tillbaka genom tiden och byter miljöer vilket gör att avsnitten inte behöver vara lika sammanhängande. Jag är totalt såld på konceptet och alla deras äventyr är både spännande, roliga och intressanta. Alla avsnitt känns genomtänkta och alla världar de kommer till är totalt awesome! Jag undrar seriöst om BCC kan göra något dåligt för alla deras tv-serier är bäst!
 
Karaktärer: The Doctor är en sjukt skön men har även lite djup och sorg vilket jag tycker gjorde hans karaktär väldigt intressant. Hans kommentarer är så jädrans roliga ibland och jag skrattar ofta högt. Men samtidigt finns det många stunder då han berättar om sin historia då det är riktigt sorgligt. Jag älskar verkligen Rose! Hon är cool, rolig och så mänsklig på något sätt. Hon har både dåliga och bra sidor och hon är så mysig och underbar! De andra karaktärerna känns också väldigt verkliga och jag älskar alla! Okej, de kanske accepterar vissa saker lite väl snabbt men whatever. De är awesome ändå!
 
Flyt, tempo och spänning:  Avsnitten är väldigt olika i hur de är uppbyggda men de är oftast väldigt spännande och intressanta. När man gör en serie om tidsresande har man nästan alla möjligtheter till olika typer av äventyr och de har skaparna dragit nytta av. Det blir aldrig långtråkigt och det händer nya saker hela tiden vilket jag älskar! Man får veta mer om universum samtidigt som karaktärerna utvecklas. När jag kom hem från skolan ville jag sätta igång ett avsnitt Doctor Who! Så ska det vara!
 
Kostymer, smink och rekvisita: Just alla aliens och sånt är väl kanske inte supersnygga men jag tycker det är lite charmigt. De är hela tiden nya miljöer och rekvisitan ändras hela tiden. Jag skulle tyckt det var lite roligare om inte alla scener på jorden utspelade sig i London men då skulle deras ekonomi dö så det kan man ju fatta. Överlag är jag riktigt förtjust i miljöerna och rymden är bara för awesome! Asså jag skulle nog bli nöjd med vilken historia och vilka karaktärer som helst om det utspelade sig i rymden på något sätt. Och som tur är har Doctor Who allt det där!
 
 
Spänningsnivå: 1 2 3 4 4.5 5
Kärleksnivå: 1 2 3 4 5
Mysnivå: 1 2 3 4 5
Awesomenessnivå: 1 2 3 4 5
Total betyg:
 
 
 
Tankar inför kommande säsonger: Alla säger att det blir bättre och bättre och att man blir mer och mer besatt så jag ser grymt mycket framemot nästa säsong. Förhoppningsvis funkar den nya doktorn lika bra! Wiii, taggad!
 
Rekommenderas till: Dig som vill ha en spännande, cool och mysig serie med mycket rymdvarelser och hög besatthetsgrad. Tycker du om sci-fi kommer du avguda Doctor Who precis som jag! :D
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: