iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

The lost book haul

Kategori: Lånat, köpt eller fått

Jag hade helt glömt bort att visa er vad jag köpte när jag och min älskade bokklubb var i Stockholm i lördags! Men bättre sent en aldrig kan man säga. Jag var faktiskt riktigt duktig och köpte bara två böcker så det bröt inte supermycket mot min lilla köpbegränsning (vadå att man inte kan räkna med minuspoäng?!) plus en annan grej som bara var för cool för att avstå ifrån.
 
 
Our tragic universe - Scarlett Thomas
Jag har velat ge mig in på den engelska vuxenlitteraturen ett bra tag nu och när jag såg den här på The English bookshop (avgudar den bokhandeln!) kunde jag inte motstå. Jag har hört att Scarlett Thomas ska vara en sjukt bra författare och den här verkade väldigt spännande. Den handlar om en snubbe som kommer fram till en teori som är lösningen på tidens gåta, eller något i den stilen och som visar att människorna kommer leva förevigt men så är det en tjej som inte vill det.... ja, det är typ det jag vet.. Men den låter ganska cool, jag är väldigt inne på att läsa sci-fi böcker just nu. Och ge lite cred till omslaget! Bland det snyggaste jag har sett! Ryggen är guldig (vilket inte syns på bilden, men det är den) och kanterna är svarta och hela boken bara gränser av awesomeness. Ska bli sjukt kul att läsa!
 
 
When God was a rabbit - Sarah Winman
Okej, jag köpte nästan enbart den här boken på grund av det urläckra omslaget och titeln. Hur lockad blir man inte?! Jag kunde i alla fall inte motstå och även det här är en vuxenbok vilket drog ner skuldkänslorna lite... Lite... Jag har bara hört talas om den men aldrig läst någon recension eller så på den så det ska bli spännande! Baksidan säger inte mycket alls men vad jag fattar så handlar den om något slags incestlikande? Om någon vet mer så får ni gärna säga till! Kul ska det bli i alla fall när jag kommer till att läsa den (vilket lär ta ett år eller nåt...)
 
När vi gått runt i The English Bookshop i ja, en mindre evighet skuttade vi ner eller upp eller vad det nu blir, till SF-bokhandeln som ni alla vet är helt fantastisk. Jag hade planerat att ta med mig ett par böcker men plötsligt fångade mina ögon något som stod ensam på en hylla och glänste i sin awesomenessglans. Vad det var?
 
 
EN FREAKING TARDIS-TEKANNA!!!!
Är inte det här typ det coolaste och nördigaste ni någonsin skådat i hela era liv? Svar: ja. Jag älskar Doctor Who och har sett säsong 1-5 i nyversionen (har inte bestämt mig för om jag ska vänta tills 6:e släppts på Netflix eller köpa den eller se den på internet... dagens i-landsproblem...). Och seriöst Whovians, erkänn man MÅSTE ha en TARDIS- tekanna för att kunna uppnå full mening i sitt liv! Den hamnar direkt i samlingen av mina mest awesomea grejer (tillsammans med b.la. min mini-yoda, min muffinscykel och mina vintageklänningar )! Det finns ju en liten detalj som är att jag inte dricker te meeeeeeeen.... man kan ju faktiskt ha andra drycker i den, eller hur? (t.ex. varm mjölk, mm...) Hur som helst är den helt underbar och jag ångrar verkligen inte att jag köpte den! "Every girl deserves her TARDIS-teapot"
 
Det blev inte mycket men tekanna var ganska dyr och jag kände att jag inte skulle slösa allt för mycket pengar! Btw, såg jag sista avsnitten av första säsongen av Girls igår och omg, jag avgudar den serien! Seriöst människor, TITTA PÅ GIRLS! Jag har inte träffat någon som ser den (förutom min kompis som jag tvingade se ett avsnitt, haha) och jag vill dela min kärlek :'( *forever alone*. Kanske inte den mest rumsrena serien som har gjorts (hehe) men fy fan vad bra! Jag längtar ihjäl mig till SVT börjar sända säsong 2! En annan kul grej är att jag har bytt efternamn! Japp, ganska skojigt. Förut hade jag ett skittråkigt vanligt namn och nu har jag min mammas hypercoola efternamn som gör mitt hela namn unikt! Okej, det är kanske inte hypercoolt men det är skoj att heta något som bara släktingar heter. Plus att jag gillar förändring, haha! Nu är det bara fredag imorgon och sedan är det helg som ska spenderas med att läsa ut Shades of Earth som är sååååååååååååå braaaaaaaaaa! Gah, den serien är så galet amazing att jag skuttar på fluffiga moln. ♥♥♥ Tills dess ses vi om jag inte hittar på något annat sköjigt inlägg, byebye!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: