iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Post-Merlin depression

Kategori: Film och TV

SPOILERVARNING, JUST SAYING!
 
Igår klockan 18.10 satte jag igång det allra sista avsnittet av Merlin på tv:n. Nu är det över. Jag har tittat på Merlin i flera år och så nu är det slut. Och jag måste bara säga.... BUWÄÄÄ!!! DETTA SLUT DÖDADE MITT HJÄRTA!!! Varför måste alltid tv-serier döda sina tittare på det sättet! Nu är den över och slutet var bara så... skumt. Ärligt talat är jag lite besviken. Jag hade förväntat mig något mer av en epic-battle mellan Merlin och Morgana men nejnej, vi kör på ett svärd. Seriously?! Varför kunde han inte bara gjort det för typ en säsong sedan... Det störde jag mig lite på och allra sista scenen. Asså guuuud... Jag gillade att man fick en känsla av att "magin levde kvar" eller vad man ska säga men det var så deprimerande. Han bara gick där ensam och väntade min Arthur! Usch, fy vad hemskt men ändå så blev det ett fint slut på den underbara serien. På tal om Arthur, var det inte typ världens största love-moment in the history of fandoms mellan Merlin och Arthur?! Shippar de totalt just nu! Men usch, det var så fruktansvärt fint och nu har jag gått runt och känt mig helt tom. Varför måste det sluta nu?! Jag vill inte!!! :'( :'( :'( Inte okej, inte okej! Lider nu av en frukansvärt allvarlig post-Merlin depression som plågar mig mycket svårt. Men samtidigt är jag glad över att ha fått se en så bra serie och Merlin kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta....
 
 
 
 
 
 
 
Men asså slutet var inte okej för min känslor!!!
 
 
Vad tyckte ni som såg avsnittet igår eller har sett det innan om slutet?

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Jag såg sista avsnittet på en livestream då det sändes för första gången, och AAAHHHH. Grät ögonen ur mig och gick runt och var deprimerad i flera dagar kändes det som. Och blev också besviken på slutet. Ville ha något epic och fantastiskt, vilket jag inte tyckte att man fick. Men Merlin är ändå en jätte bra serie som jag alltid kommer älska, trots att sista avsnittet var en besvikelse. Skickar kramar till dig! Det behöver alla som sett sista avsnittet <3

    Svar: Kramar tillbaka! <3 Snyft, vad hemskt det var! :'(
    Ebba

    2013-05-04 | 13:09:17
    Bloggadress: http://bladvandaren.blogspot.com
  • Nea säger:

    Åhh stackare, det tar ett tag att återhämta sig efter det avsnittet. Jag tycker dock att slutet på serien var ganska så perfekt. Ett episkt battle hade inte hört hemma där. I slutet var det egentligen bara vänskapen mellan Merlin och Arthur som betydde något, så jag uppskattade verkligen att de valde att fokusera på det istället. Trots att sista scenen fick mitt hjärta att gå i tusen bitar. Såg en gif från det på tumblr med ett citat från Titanic "I don't even have a photo of him, he now only exists in my memory". TÅRAR

    2013-05-18 | 23:43:34
    Bloggadress: http://boknea.blogspot.se

Kommentera inlägget här: