iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Liebster blog award

Kategori: Listor, enkäter och annat kul

Finaste Nelly gav mig en Liebster och jag blev så glad (TACK! ♥) (UPPDATERING: Såg även nu att jag hade fått en från gulliga Emelie, TACK SÅ MYCKET! :D ) När man har fått den här ska man svara på frågorna i enkäten och sedan tagga 5 andra bloggare. Vi kör igång med enkäten!
 
Vad ville du bli när du var liten? 
Well, jag tror jag fortfarande kategoriseras som ganska liten, jag fyller 16 i sommar. Men fram tills jag var kanske sådär 12 ville jag bli skådespelerska och sedan ville jag bli filmregissör. Jag tycker fortfarande regissör låter ganska lockande men efter att ha lärt mig mer om mig själv och världen har jag kommit fram till att jag vill göra något som påverkar världen och människor på ett positivt sätt. Okej, film gör väl det också men jag vill ha ett jobb där jag kan finna kunskap och utveckling till andra människor. Gud, vad proffsigt det där lät.. Nej, men just nu tänker jag förmodligen något inom miljötema (kommer gå spetsutbilning inom hållbar utveckling på gymnasiet, nörd som man är) eller typ samhällsvetare eller något i den stilen. Något som har med samhället att göra!
 
 
Moi, 8 år. Otroligt vacker.

Vad är du idag?
Snygg, cool och allmänt awesome överdrivet kreativ och ambitös 15- snart-16-åring med alldeles för mycket att säga och göra.
 
 
Moi, 15 almost 16 looking insane.
Vart vill du helst resa?
HOGWARTS, HOGWARTS, HOGGY-HOGGY HOGWARTS!!!
 
Var ser du dig själv om fem år?
5 år då är jag... 21! Ah, det är ju typ the time of my life! Jag satsar en miljon på att jag pluggar, säkert fler kurser än jag behöver. Det är så mycket jag vill läsa i framtiden! Filosofi är ett måste, precis som konsthistoria, någon pjuttkurs i religion och kanske litteraturvetenskap om jag känner för det. Och de är bara de kurser jag vill läsa för att det är kul, haha! Jag är precis som min pappa han har också studerat ALLT! Han är typ en miljon högskolepoäng för att han aldrig slutar plugga (nu är han över 40 och dubbelprofessor men läser religon för nöjes skulle... I know... weird...). Men kunskap är faktiskt viktigare än bröd!
 
 
Moi, in 5 years time
 
Rött eller vitt?
Många verkar ha problem med att fatta den här frågan, så även jag. Syftar det liksom på vin? För om det var färg borde det väl ändå vara svart och vit? Om det nu menas vin vilket jag antar så är det väl ganska simple, jag dricker inte och hoppas att jag aldrig gör det (bara jag som tycker det är skitcoolt att självmant välja att inte dricka?). Jag har väl typ smakat nån gång och det var vidrigt så det hjälper ju sitautionen lite! Men seriöst, tycker ungdomar som dricker är skittöntiga och det handlar ju bara om grupptryck. Nej tack för mig!
 
Sommar eller vinter?
Sommar! Vintern är så lång och jobbig plus att jag tvingas gå runt i t-shirt och jeans hela dagarna!!! Jag har seriösa problem när jag inte får ha mina konstiga klänningar, kjolar och dräkter (finns det någon mer där ute i klubb-tantdräkt, vi är alldeles för få!). Sommaren är egentligen för varm så jag föredrar våren men det är skönt att ligga ute i gräset och läsa, gå runt på stan med fina vänner och käka glass dagarna i ända.
 
 
Random blomma
Skog eller hav?
Jag är ett skogsfreak c'est chic! Jag AVGUDAR att gå runt i skogen och bara filosofera över livet. Känslan över att vara helt ensam med naturen är underbar (jag låter sjukt hippie nu, men that's life) och känna alla dofter och höra alla ljud. Hav är det inget fel på men "SKOGEN, JAG VÄLJER DIG!"
 
Vad gör dig ledsen?
När människor behandlas illa på grund av saker de inte kan hjälpa, när någon är elak mot mig (vilket kanske händer en gång på fem år vilket är skönt) och när jag försöker jättehårt med något men ändå misslyckas. Ärligt talat blir jag sällan ledsen utan mer arg och irriterad på saker. Det kanske märks i mina diskussionsinlägg att jag lätt blir lite väl passionerad över grejer... hehe... Men jag har så mycket åskter om allt och inget och då blir mitt språk lätt ganska aggressivt. Jag försöker begränsa mig lite men ja... det är ett litet problem, haha.
 
Vad är det bästa du vet?
Skriva musik! Jag hittade på min första låt när jag var i 3-års åldern och under hela min livstid har jag skrivit och hittat på musik. Det är det absolut bästa jag vet! När jag var liten var det låtar som "Betty Spagetti" och "Jag gillar inte sopor" för att senare gå vidare till mina egna melodifestivaler där jag uppträde med varje bidrag och hade hittat egna sånger och skapade musikaler med mina Barbiedockor (somethings never change). Idag blandar jag mina låtar med egna personliga upplevser, filosofiska tankar med psykolgi och helt vanlig fantasi. De bär titlar som "Flyg, fluga, flyg" (som handlar om självskadebeteende), "Frost" (som handlar om en tjej som fryser ihjäl) och "Myggor och annan skit" (som handlar om smärtglädje och transsexuallitet). Men jag skriver också helt "normala" låtar om olycklig kärlek, personlighetsförändringar och irriterande vänner. Ja, jag är inte så mycket för att skriva om lyckliga saker.... Men det finns nog inget som kan beskriva min kärlek till att skriva egen musik och jag tror att det är en passion som kommer följa mig genom hela livet. ♥
 
En av mina katter som heter Frodo och är överdrivet gosig
 
 

 
Jag har verkligen ingen koll alls på vilka som blivit taggade och inte så jag kör på klassikern: ALLA ÄR TAGGADE! För seriöst, ni är alla så otroligt fina och awesome och ni skriver fantastiska recensioner och gör fantastiska smart inlägg och ni är allmänt bäst. Puss på er! ♥
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: