iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Olästa böcker i min bokhylla - del 4

Kategori: I bokhyllan

Här är del 4 i min lilla tur genom mina olästa böcker i bokhyllan! Om det är någon särskild ni rekommenderar så säg till, det är alltid kul att veta! ^^
 
The maze runner av James Dashner
Det här är den boken jag läser just nu. Jag har bara kommit några få sidor men herregud vad spännande den är! Jag kan redan nu säga att det är en av de mest annorlunda böckerna jag har läst. Jag är sjukt spänd på att se vad som händer i den här boken för jag vet ungefär lika mycket som Thomas själv. SPÄNNANDE!
 
En shopahollics bekännelser av Sophie Kinsella
Ännu ett second hand- fynd som jag inte riktigt vet varför jag köpte. Den var billig i alla fall... Men asså chic-lit och Ebba går inte riktigt ihop. I och för sig har jag kanske läst en eller två böcker så det kanske är lite dömande, haha. Många säger trots allt att den här är väldigt rolig så man kanske ska ge den en chans?
 
Imorgon när kriget kom av John Marsden (dock med ett jättefult omslag)
Jag har hört nästan enbart gott om den här boken och är jättepep på att läsa den. Om jag gillar den har jag ju en hel serie att läsa! Mycket spänning, bra karaktärer och cool handling, ja, vad mer kan man begära av en bok? Ska bli grymt kul att plocka upp den!
 
A game of thornes av George R.R. Martin
Det är lite pinsamt att jag inte har läst den här trots att mitt bloggnamn speglar på seriens namn (A song of ice and fire)... hehe.... Jag har inte sett tv-serien så egentligen har jag ingen aning om vad den handlar om men alla som faktiskt läser boken verkar älska den så förhoppningsvis gör jag det också, jag gillar trots allt klassisk fantasy väldigt mycket. Dock är jag lite rädd... Den här boken är typ 800 sidor, jag skojar inte. Tänk om språket är jättesvårt och hela boken är superseg? Nej, skärp dig nu, den här boken kommer vara grymt bra och du kommer älska den. Punkt slut.
 
Vampire academy av Richelle Mead
Oj, vad är det här för bok?! Konstigt, konstigt. Japp, jag gick lite mainstream och köpte Vampire academy eftersom så sjukt många älskar eller snarare avgudar den här serien. Jag har faktiskt aldrig läst en vampyrbok innnan (yeah, I know), alltså en som enbart har vampyrer (The mortal instruments räknas inte). Jag har lite spännande bloggplaner för den här boken om allt gå rätt till så det ska bli kul att läsa den! ^^
 
Den dag jag blir fri av Lawen Mohtadi
Den här boken fick min pappa men eftersom han nästan enbart läser jobbrealterade grejer gav han den till mig och vem tackar nej till gratis böcker?! Inte jag i alla fall. Ja, asså just nu är jag väl kanske inte jättesugen på att läsa den men ja... det lär väl hända någon gång... kanske... aldrig.... JO! Nu får den bli läst även fast det kanske dröjer ett år... eller två.... eller tre... eller forever....
 
 
 
 

Kommentarer

  • Beate säger:

    SV: Åh, då har jag funnit källan till enkäten! :D Roligt, den var jättekul att göra ;)

    2012-11-25 | 11:35:25
    Bloggadress: http://bokbeate.blogspot.com
  • Nea säger:

    Både Imorgon när kriget kom, En shopaholics bekännelser, A Game of Thrones och The Maze Runner kan jag intyga är väldigt bra. Särskilt Maze Runner och Imorgon när kriget kom, de är två av mina favoritböcker :)

    2012-11-25 | 14:40:21
    Bloggadress: http://boknea.blogspot.se
  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Ja med tanke på bloggnamnet så bara måste du ju läsa Game of thornes! Började läsa den själv men orkade inte läsa klart den, inte för att en eg var seg eller svår, de var den inte men för att den är så grymt lik tv-serien så blev tjatigt att läsa den så kort tid efter jag hade sett säsong ett. Men om du inte gjort det än så borde det inte vara några problem ^^ lycka till!

    The maze runner och VA är måsten med ;)

    Svar: Ja, det ska bli sjukt kul med alla dessa böcker! Läser The maze runner just nu och dör lite... så sjukt spännande!
    Ebba

    2012-11-26 | 12:49:54
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
  • Rebecca :) säger:

    Vampire Acadamy har jag själv fått tips om så läs den så kan du tipsa mig sen ;) Imorgon när kriget kom är ja jättesugen på!

    Svar: Ja! Can't wait!
    Ebba

    2012-11-26 | 21:04:07
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se

Kommentera inlägget här: