iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Olästa böcker i min bokhylla - del 2

Kategori: I bokhyllan

Hur kär får man bli? av Katarina von Bredow

Jag har läst två böcker av Bredow innan (Som jag vill vara och Flyga högt) och har väl egentligen tyckt att de varit helt okej men inga mästerverk precis. Lite för förutsägbara för min smak och de ska ändå vara hennes mest utstickande böcker. Den här handlar om kärlek (WTF?!) och bara kärlek är väl inte min favoritgenre precis men ibland kan det vara skönt med en bok som man inte behöver tänka så mycket medan man läser.

The Carrie diaries av Candace Bushnell (på svenska!)

Ehm... just det.... Asså det här är väl inte heller direkt min typ av bok om man säger så men ja, det kan säkert vara skönt någon gång... Typ.... Ryggen är snygg i alla fall....

 The perks of being a wallflower av Stephen Chbosky

Den här boken håller jag på med just nu och den är så himla söt! Charlie! <3 Så måste jag ju även påpeka att det här omslaget är så sjukt fint och jag inte kan sluta glo på det! Det är ännu snyggare på riktigt. Jag kan knappt vänta tills jag kan fortsätta läsa för den är så mysig men ändå med en allvarlig ton. Jag kan redan rekommendera den!

Middlesex av Jeffrey Eugenides

Den här boken ser jag faktiskt jättemycket fram emot att få läsa! Jag har egentligen ingen större koll på den exakta handlingen (hehe) men jag vet att den handlar om någon som varken är man eller kvinna och det var därför jag köpte den. Förhoppningsvis kan jag sluka den snart och se vad jag tycker!

Metaforer och cigaretten efteråt av Horace Engdahl

Jag hittade verkligen inte rätt omslag så då fick det bli en paintbild, mobba mig inte. Det här någon typ av poesi och jag har ingen aning om det är bra eller inte men man får ju hoppas på det bästa. Det ger åtminnstone höga kultupoäng, haha XD

 Anne Franks dagbok

Det här är en av få böcker jag inte orkat läsa ut (det har väl hänt med kanske 5 böcker totalt i hela mitt liv) för att den var så otroligt tråkig. Fruktansvärt tråkig. Men nu har jag ju kommit hälften så jag måste ju läsa ut den, eller hur? För den här boken måste man ha läst för allmänbildningens skull. Someday!

Det var de 6 nästa böckerna i min bokhylla. Ser ni något ni definivitivt tycker jag borde läsa eller någon ni är nyfikna att se en recension på? Tell me! ^^

Kommentarer

  • Rebecca :) säger:

    Du måste göra en recension på Anne Frank! Vill verkligen läsa The Perks, asså aaah måste ha!

    Svar: Uh.... Anne Frank.... uh.... Men The perks (....) äger så här långt! :D
    Ebba

    2012-11-10 | 15:38:58
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se

Kommentera inlägget här: