iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Lördagsgodis- vecka 44

Kategori:

Här har vi en ny fruktansvärt spännande kategori med namnet lördagsgodis. Varje lördag kommer jag skriva lite random saker i ett inlägg som kan vara intressant eller inte intressant... hehe, vi får se vad som händer.
 
Böcker:
 
Veckans bok:
Jag har bara några få kapitel kvar (förhoppningsvis kommer en recension upp ikväll eller imorgon ^^) och den är lika awesome som dens föregångare. Jag ska nog önska mig resten av serien i julklapp för jag behöver verkligen äga alla dessa!
 
Jag hoppas, jag hoppas....
På att min pappa köpte The maze runner när han var i England. Jag. Behöver. Den. Boken. Nu. Den verkar så sjukt spännande och annorlunda och ja, sjukt bra helt enkelt. Titta bara på den här beskrivningen:
 
When Thomas wakes up in the lift, the only thing he can remember is his first name. His memory is blank. But he’s not alone. When the lift’s doors open, Thomas finds himself surrounded by kids who welcome him to the Glade—a large, open expanse surrounded by stone walls.

Just like Thomas, the Gladers don’t know why or how they got to the Glade. All they know is that every morning the stone doors to the maze that surrounds them have opened. Every night they’ve closed tight. And every 30 days a new boy has been delivered in the lift.

Thomas was expected. But the next day, a girl is sent up—the first girl to ever arrive in the Glade. And more surprising yet is the message she delivers.

Thomas might be more important than he could ever guess. If only he could unlock the dark secrets buried within his mind
 
Gaaaah!!! Ge mig!!! NU!!!!
 
Musik:
 
Det är något fel på Youtube här borta så jag kan inte lägga in några videos :/
 
Tre nyypptäckta älsklingar:
 
Bild av The Tallest Man on Earth
The tallest man on earth
Han är så otroligt bra att det nästan är löjligt. Jag är helt förälskad! Seriöst jag kan inte sluta lyssna på honom! Favoritlåten just nu heter The Gardener. Ah, underbara musik!
 
Bild av Tomas Andersson Wij
Tomas Andersson Wij
Det är någonting med mig och svensk vispop asså. Den här mannen kan skapa musik. Herregud, vad bra han är. Just nu går låten Långa vägen hem på repeat. Blir så grymt inspirerad av bra svensk musik.
 
Bild av Imagine Dragons
Imagine Dragons
Jag menar seriöst, hur kan man inte lyssna på ett band som heter Imagine Dragon?! Deras musikstil är väl inte direkt unik men jag gillar den mycket ändå särskilt rytmerna som faktiskt är lite annorlunda. Ebba gillar!
 
Annars har väl ingen missats Mando Diaos fantastiska nya skiva med Fröding texter? Jag är kär! Perfekt i vinterkylan :)
 
Och så lite totalt random:
 
- Jag fick julkalendern från Body Shop. Tjoho!
- Ikväll är det äntligen Merlin igen! AHH!!!!!
- Jag såg Woody Allens Midnatt i Paris och kan väl inte riktigt säga att det var den bästa film jag någonsin sett men lite småkul sådär. Passar dig som gillar konsthistoria (som jag hihi), Paris (som jag fast jag aldrig varit där hihi) och romantik (inte som jag...).
- Jag var även på Halloweenfest hos min fabulösa vän Becca (www.thequestionmark.blogg.se) och vi såg den kanske inte så läskiga Tim Burton filmen Dark Shadows. Jag har sett den innan på bio och jag måste faktiskt säga att jag tycker lite bättre om den för andra gången. Eller okej i ärlighetens namn tycker jag bara om den för att Helen Bonhamn Carter är med... Men lite kul ändå, normala inte överkritiska människor tycker säkert den är jättebra! ^^
- Jag försöker få tid att göra en Book Haul. Men min familj envisas med att ständigt vara hemma -.- Suck... Men snart, snart! Jag har typ 19 böcker att visa så ja... Eller jag vet inte, det kanske funkar lika bra att visa i bilder? Någon åsikt?
- Det är snart jul!!! :D Och kom nu inte och dra med "julen börjar inte förrän på julafton". Käften, julen är hela december enligt mig. Äntligen tid att baka smaskigt julgodis, slå in överambitiösa presenter och sjunga julsånger i skolan. Woho!
 
 
En bild från förra året ^^ Idag ska jag slappa fullt ut, jag får göra svenskan imorgon, haha. Vad har ni för er? :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    The. Tallest. Man. On. Earth. Äger. The Dreamer! :)
    The Maze Runner måste jag läsa. Ahhh!
    Jag vet, är sjukt fabulös.
    Jag checkar bloggar haha ;)

    Svar: Ja <3 Jag älskar falsksångtonerna <3 Löööööööv!!!!
    Ebba

    2012-11-03 | 12:51:59
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se

Kommentera inlägget här: