iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Lördagsgodis: 10 låtar som bor i mitt hjärta just nu

Kategori: I mina lurar

Bild av Bronze Radio Return
1. Shake, shake, shake - Bronze radio return (hittade bara konstiga videos)
Äntligen några som förstår sig på dubbelverser! Thank you! Dessa verser är så underbara att jag bara vill skrika ut min glädje: AAHHHHHHH!!!!! Så nu var det gjort. Älsar den här låten. Punkt slut.
 
Bild av Imagine Dragons
"When you feel my heat
Look into my eyes
It's where my demons hide"
KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRLEEEEEEEEEEEEEEEEEEK!!!!!!!!!
3. Shorline - Anna Ternheim (skum liveversion...)
Jag var tvungen att ta skivomslaget bara för att det är så jäkla fint. Med det, hennes fina röst, melidin och textrader som: "I'm not the boy I used to be" är jag såld.
 
Bild av Bob Dylan
4. The times they are a-chaning -Bob Dylan (nu får ni söka själva, jag hittar inte rätt version!)
Jag har upptäckt att Bob Dylan är ett geni! Ja.. jag vet... Den här låten är otroligt bra och den går på repeat hela tiden! Älskar den!
Bild av Ella Fitzgerald & Louis Armstrong
Ebba goes jazz eller blues eller vad det nu är (har aldrig riktigt fattat skillanden brukar gå efter att blues är deppigt men det är kanske är helt fel... förlåt musiklärare!). Hehe, älskar Louis Armstrongs face på den här bilden asså...
Bild av P!nk
Fin. Bra. P!nk. Me like.
Bild av Mando Diao
Den här låten 6:40 minuter. Det är den värd. Eller... kanske lite lång...
Bild av Indigo Girls
8. Galieo - Indigo girls (hittade inget bra :/)
Älskar den här rytmen! Älskar stämmorna! Älskar låten!
9. Flying on the windscreen - Vince Clarke och Ane Brun (det här är ju omöjligt att hitta rätt!)
Den här låten är helt knäpp. Jättekonstig. Inte lite konstig, JÄTTEKONSTIG! Men jäkligt bra.
Bild av Mumford & Sons
Hur kan man inte älska Mumford and Sons är frågan!? Jag lyssnar på deras nya skiva Babel typ hela tiden och den här låten är den som fick vara med den här gången. Men lyssna på Babel, Whispers in the dark och I will wait för de är ännu bättre enligt mig!
 
Det var lite mysig låttips från moi. Vad lyssnar ni på just nu? ^^

Kommentarer

  • Rebecca :) säger:

    Lövely <3 Här borta är det Chris&Thomas och Boy&Bear ;)

    Svar: ;)
    Ebba

    2012-11-18 | 10:26:32
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se

Kommentera inlägget här: