iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Spelista: Winter is all over you

Kategori: I mina lurar

När jag tröttnat på Jul, jul strålande jul och Gläns över sjö och strand sätter jag gärna på en mysigare, lite mystisk blandning av musik där låtarna gärna får handla om mörker och kyla. Detta är min lista för vintern 2012! Vissa har inte ett dugg med vintern att göra men de får vara med bara för att de är så mysiga, hihi.
 
1. Winter is all over you - First aid kit
2. Only in december - Gypsy and the Cat
3. Infruset - Mando Diao
4. Shoreline - Anna Ternheim
5. Michigan - The Milk Cartoon Kids
6. Scarbourgh Fair/Canticle - Simon and Garfunkel
7. The times they are a-chaning - Bob Dylan
8. Love is all - The tallest man on earth
9. Moonlight - Beethoven (mobba mig inte, är inne i en Beethoven-period)
10. Snö - Laleh
11. Mardrömmar - Melissa Horn
12. New year's eve - First aid kit
13. Tänd på - Kent
14. Firewood - Regina Spektor
15. Shake it out (Acoustic) - Florence + the Machine
16. I heard of a girl (acoustic) - Miss Li
17. How to save a life - The Fray
18. Poison and wine - The civil wars
19. Angels - The xx
20. Skinny Love - Bon Iver
21. I don't sleep well - Hello Saferide
22. Big in Japan - Ane Brun
23. Whipers in the dark - Mumford and Sons
24. Small town moon - Regina Spektor
25. Under löven - Melissa Horn
26. The A team - Ed Sheeran
27. Life/Universe - Dektektivbyrån
28. Safe and sound - Taylor Swift, The Civil Wars
 
Vad lyssnar ni på under vinterns mörka tider? :)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: