iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Olästa böcker i bokhyllan - del 5

Kategori: I bokhyllan

 
Anne of Green Gables av L.M. Montgomery
Den här började jag läsa som tolvåring med inställning om att det kunde vara en bra första tjocka bok på engelska. Eh... klassiker + gammal engelska + evighetslånga beskrivningar var inte det smartaste att börja med kanske.... Den här är säkert bra, jag orkar bara inte läsa den, haha.
 
Natthimmel av Sofia Nordin
Det händer nu av samma författare är en av mina favoritböcker så för ett tag sedan köpte jag hem den här. Jag tror den handlar om en tjej som börjar med lajv eller något och typ "finner sig själv". Nej, jag vet inte riktigt men omslaget är jättefint och jag har hört mycket gott om den så förhoppningsvis faller den mig i smaken! ^^
 
Pojken som kallades Det av Dave Pelzer
Spontanköp, we meet again. Det här är en självbiografi som jag tror kommer vara väldigt hemsk och deppig så den får jag nog plocka upp när jag känner för lite sånt. Den är i alla fall sjukt kort så den är antagligen väldigt snabbläst. Har ingen direkta förväntningar...
 
Här är ditt liv av John O'Farrell
Den här köptes second hand på grund av att... ja... jag vet inte... Den var billig och verkade lite småkul så ja, den fick följa med. Den ska handla om kändisskap men det är typ allt jag vet om den. Någon där ute i den stora vida världen som läst denna?
 
Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson
Den här plockade mamma fram ur sin bokhylla och sa att jag borde läsa så jag bara: Why not? Jag har absolut ingen aning om vad den handlar om men jag vet att den "ska vara bra" enligt betyg och recensioner lite här och var. Omslaget är i alla fall typ det finaste någonsin! Åh, jag älskar det så mycket!
 
(jag har dock ett fult uråldrigt gammalt omslag)
1984 av George Orwell
En riktig klassiker har vi här! Det är en slags dystopi skriven någon gång under 50- talet (om jag minns rätt) som utspelar sig år 1984 i någon slags diktatorisk Oceaninen. Låter spännande enligt mig!
 
Fördjupande stuider i katastroffysik av Marisha Pessl
Den här köpte jag bara för att omslaget var så himla undebart. När jag läste Mans recension blev jag riktigt sugen på att faktiskt läsa den lilla tegelstenen. Jag tror dock att jag kanske ska vänta lite för att jag vet att den är en redans massor av referenser till allt möjligt och det känns kanske roligare att läsa den när man fattar allt (jag är liksom bara 15 så då kan man inte allt, haha). Får se hur jag gör!
 
(inte exakt mitt omslag men nästan ^^)
Divergent av Veronica Roth
Okej, snälla döda mig inte! Jag ska läsa Divergent när som helst, jag måste bara bli av med lite andra böcker först! Den verkar hur awesome som helst och alla älskar den så jag vill också vara med i gänget! Kommer bli grymt kul och intressant.
 
Det känns som den här typen av inlägg aldrig tar slut... Haha! Jag antar att det är en boknördsgrej, att ha en miljon olästa böcker hemma. Är ni bra på att läsa de ni har hemma eller bara lånar ni och köper nya hela tiden som jag? ^^
 

Kommentarer

  • Bella säger:

    Åh Pojken som kallades Det är nog den bästa självbiografi jag läst, ever. Men som du säger så är den fruktansvärt hemsk och man måste vara i ett speciellt sinnestillstånd för att klara av såna böcker. Men åh så bra den är ändå!

    Svar: Nu blev jag jättesugen! :D
    Ebba

    2012-12-07 | 06:50:18
    Bloggadress: http://bellasbok.blogg.se
  • Madeleine K säger:

    Jag grät floder till Pojken som kallades det...

    Svar: Ja :( Men sorgliga böcker brukar vara bra också ^^
    Ebba

    2012-12-07 | 09:34:04
    Bloggadress: http://maddie-bokblogg.blogspot.se/
  • Rebecca säger:

    Ähm...jag kanske lånar en massa... O.o

    Svar: Haha, of course! ;)
    Ebba

    2012-12-07 | 15:06:06
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se
  • Anna säger:

    Svar: Hahah,tack så jättemycket! :D

    2012-12-07 | 19:33:26
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se

Kommentera inlägget här: