iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Månadens läsning: November 2012

Kategori: Sammanfattningar

Antal lästa böcker: 5 st
 
Titlar jag läste:
City of Ashes (The mortal instruments #2) av Cassandra Clare
Ninas resa av Lena Einhorn
Hobbiten av J.R.R. Tolkien
 
Månadens läsning:
För mig är fem böcker mycket med tanke på hur otroligt mycket jag har haft att göra den här månaden! Det är helt insane! Nästa vecka är också galen men sedan sätts betygen och då är det bara massor av Lucia- grejer hela tiden så då ska det nu kunnas klämma in lite mer läsning. Jag började med att dyka tillbaka ner i Cassandra Clares värld och återigen bli förälskad i karaktärerna och miljön. Jag åkte vidare för att hamna hos Charlie och där kunde jag nog stannat för evigt för herrejösses vilken bok! Ninas resa läste jag för skolan och det var väl inte den bästa bok jag någonsin läst precis men ändå helt okej. Efter den tog jag tag i mina andra Winterson- bok och blev totalt förälskad igen även fast jag föredrar Passionen. Månaden avslutades med att jag äntligen lyckas ta mig igenom Hobbiten innan filmen! WOHO! När man väl ansträngde sig på att läsa var den ganska mysig men kanske inte det bästa och roligaste jag har läst...
 
Decembers läsning:
I december är det jul! Underbara jul! Med jul kommer även jullov vilket förhoppningsvis kommer leda till massvis med läsning och idag lånade jag hem en liten hög (ehm... kanske bara 16 stycken...) från biblioteket med härliga böcker ni får se sen! Jag sitter förtillfället med The maze runner som ni kanske vet och ja, den är totalt awesome men jag har verkligen inte haft tid med läsning under den här galna veckan! Men ikväll nu och imorgon bli det förmodligen fler sidor lästa och om jag har tur kan den bli utläst snart. Den är ju så sjukt spännande!
 

Kommentarer

  • Rebecca :) säger:

    Faktiskt sant, vi har haft fullt upp!

    Svar: haha!
    Ebba

    2012-12-01 | 19:52:48
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se
  • Jennifer säger:

    Sv: Nämen Ebba då! Ta och läs Divergent nu på direkten! ;) Den är så gaaalet bra!

    Svar: Jag vet, jag vet, haha!
    Ebba

    2012-12-01 | 21:56:04
    Bloggadress: http://aloveforbooks.blogg.se

Kommentera inlägget här: