iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Tjallalalla

Kategori: Personligt

Nu kommer ett sånt där fruktansvärt onödigt inlägg men jag är så bloggsugen att jag var tvungen att skriva något, haha! Jag mår grymt just nu och jag är otroligt inspirerad av allt och alla och jag bara... wii! Imorgon är det dags för avslutningskonsert (varje år gör dans- och musikniorna en avslutningskonsert där de sjunger och dansar massor) och det ska bli superkul! Jag har arrat "Some die Young" som jag och ett par tjejkompisar sjunger tillsammans acapella (utan instrument alltså ^^) och det låter helt freaking amazing! Gah, känslan av att se sitt lilla verk bli till liv framför publik är oslagbar! Iii, ooo, aah, jag är så exalterad! :D
 
I skolan skriver vi uppsatser om en valfri etisk fråga och jag har valt "Äta kött" som ämne eftersom jag planerad att bli vegetarian och det hjälper mig verkligen på vägen om man säger så! Så just nu har jag börjat lite smått på vägen med att bara försöka äta "bra kött" om man nu kan kalla det så, alltså svenskt och helst så närproducerat som möjligt. Det går ganska bra och trots att skolans vegetariska mat oftast är halvt oätbar (Linköping lägger minst pengar på skolmaten i hela Sverige, oh happy day!) känns det så mycket bättre än att äta köttet när jag föreställer mig hur det har blivit framställt. När man har en bild i huvudet av förstörd miljö, svältande människor och plågade djur är det faktiskt inte så svårt att välja skolans äckliga veggogryta istället för den (också ganska äckliga)köttgrytan. Det kommer nog ta ett tag innan jag verkligen tar steget mot att sluta äta kött men det är i alla fall en bra början och det är ju alltid något! :)
 
Bokmärket sitter för tillfället i "Rubinröd" och jag har kommit ca 100 sidor in. Det är väl inte fantastisk litteratur ännu men den är verkligen underhållande och väldigt lättläst vilket är skönt. Tidsresor är fett awesome! På tal om tidsresor är jag snart klar med säsong 5 av Doctor Who vilket leder till ett litet problem eftersom det då inte finns fler säsonger på Netflix. Så jag behöver alltså köpa säsong 6 och då är frågan vart gör man det? Det är bäst om det finns någon som har svenskt text eftersom jag ser med min lillebror, någon som vet vart man kan hitta det? Så är jag även smått besatt av Torchwood. Ah, gud så bra det är! Det är inte speciellt likt Doctor Who även fast det är en spin-off- serie men ack, så bra! Det är mycket mer karaktärsbaserat och betydligt "vuxnare" än Doctor Who med mycket drama och en hel del blodigare scener men gah, I love it! ♥
 
Ikväll blir det avslappning på högsta nivå, det behöver jag efter att ha stått och sjungit hela dagen! Förmodligen blir det lite läsning eller något avsnitt av någon serie. Ha det bra! (hehe, det här inlägget var verkligen totalt onödigt)
 
♥♥♥♥♥♥
♥♥♥♥

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Alltså det är löjligt hur glad jag blir av att se ett nytt inlägg hos dig i min bloglovin... Du har ju lätt blivit min nya favoritblogg x'D <3

    Svar: Tack, gud vad glad jag blir! :D <3
    Ebba

    2013-03-26 | 20:22:00
    Bloggadress: http://drizzleandhurricanes.blogspot.com
  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Va kul att läsa om att du kämpar för att äta mindre kött ^^ Ju mer vegetariskt man lagar desto lättare blir det verkligen då man märker hur mycket annat gott man kan laga ^^

    Svar: Ja, det känns mycket bättre också :)
    Ebba

    2013-03-26 | 21:35:27
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: