iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

On the road again

Kategori: Bokprat

Så då var det dags att fara och flänga igen. Den här gången blir det en halv vecka på ett litet vandrarhem eller nåt i Kalmar för att senare ta den årliga trippen till sommarstället som släkten delar utanför Kalmar i en vecka. Så ni som kan matte förstår att jag ska vara borta i en och en halv vecka och jag kommer hem på nästa söndag. Jag har tidsinställt andra delen i min book haul och jag kanske skriver något från mobilen men nu vet ni i alla fall varför det är lite tyst här ett tag.

Ni är säkert galet sugna på att se vilka böcker jag ska ha med mig till Kalmar! Inte? Nehe, men nu får ni se dem ändå! Det är lite väl ambitöst många böcker och jag lär nog inte läsa ut alla men bättre för många än för få!

The books:

A game of thrones
Nu är jag ungefär halvvägs in och jisses vad bra den är. Den kommer definitivt bli utläst under resan och då ska jag fira med champagne och praliner (eller ja, snarare festis och några omogna hallon...)

Divergent
Japp, japp, japp. Jag ska äntligen ÄNTLIGEN läsa universums mest hypade ungdomsbok. Excited? Som fan och jag tror jag kommer att flyga igenom
den och förhoppningsvis bli lika kär som resten av er!

1984
Vad är sommaren utan en klassiker? Förra året läste jag Jane Eyre och älskade den till döds och jag tror 1984 kan vara minst lika fantastisk!

De två tornen
För två år sedan läste jag första boken under min Kalmar-vistelse så nu tycker jag minsann att det är dags att plocka upp nummer två, särskilt då ettan var så bra! Episk fantasy är sommarläsning för mig!

Storm över Frankrike
Sist men inte minst har vi en bok till min bokcirkel. Vi gör en lite "systrar i jeans" och skickar runt böcker från olika genres till varandra tillsammans med vårt omdöme och lite om vad vi har hittat på. Det här är boken som representerar den historiska romanen och även fast det kanske inte riktigt passar in på temat så är jag riktigt taggad. Det var ett tag sen jag läste något liknade så det ska bli riktigt spännande!

Ha det så bra nu så ses vi snart! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: