iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

I'M BACK!!!

Kategori: Personligt

 
Wooooohooo!!! Ebba är tillbaka, som vi har längtat! Äntligen, äntligen, äntligen! Våra liv har äntigen fått mening igen! Tjooooohooo!!! Okej, okej inte överdriva nu lille vän men det är sant - jag är tillbaka och nu fan menar jag det! Jag hade trott att min dator skulle fixa sig lite av sig själv men nej, det hände inte men nu har den varit inne hos några proffs så nu är allt fixat och klart! Äntligen kommer jag kunna skriva inlägg som vanligt igen och jag har så mycket kul att skriva om! För ca två veckor sedan var jag i England tillsammans med min kära vän och det var vansinnigt underbart. Shopping, några museébesök, mysiga luncher och prommender i London kunde knappast bli fel.
 
Le Big Ben
 
I alla fall - jag har en jädrans massor att fixa och jag skulle med gläjde veta vad ni är mest sugna på och vad jag har missat. Har ni taggat mig i något som jag inte vet om? Vill ni veta lite mer i detalj vad jag gjorde i London? Lite filmrecensioner kanske? (för jag har sett en del bra filmer!). Vad som helst! Här är i alla fall en lista på det jag hade tänkt att göra!
 
Bokrecensioner
Eftersom jag recenserar alla böcker jag läser behöver jag skriva om:
 
- Mother, come home av Paul Hornschemeier. En rörande grafisk roman
- The Scorch trials av James Dashner. Andra delen i den spännande Maze runner- trilogin
- The death cure av James Dasnher. Sista delen i Maze runner- trilogin
- The kill order av James Dashner. En prequel till The maze runner
- Hundra procent fett av Liv Strömquist. Underhållande samhällskritiskt seriealbum
- Fantastic beasts and where to find them av J.K. Rowling. Om olika små varelser i Harry Potters värld
- Quidditch through the ages av J.K. Rowling. En bok om historien om Quidditch...
- The tales of Beedle the bard av J.K. Rowling. Ni vet nog vad det är...
- Första delen i One piece av Eiichiro Oda. Manga!
- Ready player one av Ernest Cline. SKITBRA, SKITCOOL OCH SKITGRYM sci-fi bok som ALLA borde läsa!
- Elsa Billgrens vintage av Elsa Billgren. En bok om gamla kläder...
- City of Glass av Cassandra Clare. Tredje delen i The mortal instruments
- Baron Münchhausens märkvärdiga äventyr till lands och vatten. Mycket skum klassiker...
- Mörkret av Angie Sage. Sjätte delen i Septimus Heap serien
 
Okej... det är en del recensioner men jag kanske slår ihop några för alla kommer jag knappt ihåg. Vi får se men som sagt, säg till om det är någon ni är extra sugna på att höra mina tankar om!
 
Taggar
Sommar-taggen eller något sånt
Mash (filmade videon idag, totalt oförbered och jag låter lite som att jag kör på kaffe+knark dieten eller nåt men jaja, bättre det än att somna under videon!)
 
Någon om har taggat mig i något annat?
 
Roliga random saker
2 GIGANTISKA book hauls (filmade, ska bara redigera sen ska det upp! Jag har SJUKT mycket nya böcker)
Sammanfattning för maj och juni (ska ev. filma junis om jag får tid vi får se! Förhoppningsvis kommer de upp imorgon!)
 
Sedan har jag massor spännande diskussionsidéer och annat mysigt som kommer upp när jag känner för det, precis som vanligt. Tack för att ni inte övergav mig även fast jag var död i typ två månader men nu är jag tillbaka och inget kan stoppa mig! (BABABABAM!)
 
 
Tillfällig läsning: A game of thrones av George R.R. Martin. Jag är ca 230 sidor in i denna jätte men så JÄKLA bra den är! Wow, jag älskar den!
Tillfällig känsla: Lycka för min dator är tillbaka! Det är lycka när den är som bäst, hahaha!
Tillfällig obession: Youtube. Ni anar inte hur mycket jag har kollat på Youtube på den senaste tiden. Booktubers för det mesta men även andra roliga människor. Borde kanske göra något inlägg när jag rekommenderar mina favoriter?
Tillfällig syssla: Väntar på att min brorsa ska sticka till sin träning så jag kan filma en till flummig video. Ikväll är vi ensamma hemma vilket är lika med lyxig middag och de två sista avsnitten av Doctor Who på säsong 6. Spännande, spännade! Har tyckt säsong 6 har varit lite sådär men nu i slutet har det bättrat på sig och jag ser framemot att se hur trådarna knyts ihop!
 
 
PUSS OCH KRAM ALLIHOPA! DET ÄR SÅ HÄRLIGT ATT VARA TILLBAKA! ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: