iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Smått och gott i ett inlägg

Kategori: Personligt

Tjollahopp! Idag är det onsdag och jag sitter och knepar ihop religionsläxan. Imorgon är det Alla hjärtans- dag vilket jag inte direkt brukar fira. Jag tycker det är skumt att det finns EN dag på året då man ska vara "kärleksfull" och resten kan man skita i. Mycket märkligt... Sedan blir det fredag och till sist... SPORTLOV!!! Jag är så sjukt taggad på att bara ligga hemma och slappa (springa till bibblan= sport), läsa, kolla på Doctor Who, hänga med mysiga vänner och ha det gött. Men nu har jag en liten fråga till er! Eftersom jag verkligen hatar att åka skidor (alltså verkligen HATAR) så följer jag inte med min familj på deras lilla skidsemester så mellan söndag och torsdag kommer jag vara ensam hemma. Underbart right? Då hade jag tänkt att passa på att göra lite videos så frågan är vad ni är sugna på. Har redan planerat att ha seriealbum- och grafiska romaner- tema och göra en book haul med de böckerna och lite andra som jag införskaffat men något mer önskemål? Mina favoritomslag från bokhyllan? Lördagstankar i videoform? Någon videotag? Mina bästa filmer? Eller kanske något helt annat? Skriv supergärna ner vad ni är sugna på så ska jag se om jag lyckas filma ihop något! ;)
 
Jag har ca 100 sidor kvar av Tankeläsaren och den är väl helt okej. Inte sådär "WOW" men inte dålig heller. Jag gillar konceptet med att ha olika gåvor men i ärlighetens namn går det ganska trögt fram. Det är därför det har varit lite dött på recensionsfronten ett tag men den kommer bli utläst inom de närmaste dagarna och sedan hugger jag in på Beautiful Creatures!
 
 
Jag tänkte även snacka lite om gymnasiet. Jag går ju i nian och har sökt till gymnasiet och jag ska säga er att det inte blev det jag trodde först. Jag var ungefär 99% säker på att jag skulle gå humanistisk kultur. Historia, filosofi och så massor av härliga kulturämnen på det, kan det bli bättre? Tydligen. För det lilla problemet med den linjen var att var långt ifrån så mycket samhällskunskap jag ville ha. SO är typ det bästa jag vet och det kändes som jag både skulle missa något om jag gick den. Så nu ska jag gå en väldigt konstig linje. Eller kanske inte konstig men speciell. Jag har sökt samhällskunskap med spets på hållbar utveckling. Det speciella är att man i år tre får chansen att läsa 15 högskolepoäng och man har hela tiden särskild kontankt med universitet. Det är även riksintag och utagningen sker även på intervju, inte bara poäng. Så det är inte 100% chans att jag kommer in men jag hoppas verkligen det för det är så awesome att det inte är sant. Man läser småflummiga ämnen t.ex. miljö- och energikunskap och jobbar mycket i projekt och liknaden. Som samhällsnörd tror jag att jag kommer att trivas som fisken i vattnet och förhoppningsvis lära mig massor. Är det någon annan där ute som läst/läser en spetsutbildning på gymnasiet? ^^
 
Men min stora fråga är:
 
Slänger in en låt jag är fullkomligt förälskad i just nu:
 
AH! Kärlek till denna låt!!! ♥♥♥

Kommentarer

  • Tessans Bokblogg säger:

    Sportlov...fan...det var tider det! Jag börjar bli gammal, haha! :P

    2013-02-13 | 16:54:22
    Bloggadress: http://tessansbokblogg.blogg.se/
  • Elsa säger:

    Hej Ebba! Visst är det skönt med sportlov, och som grädde på moset att vara ensam hemma. Det kan knappt bli bättre. Jag skulle gärna se en book haul eller kanske bara allmänt prat, både om böcker och annat. Jag gillar verkligen din blogg!

    Svar: Åh, tack så mycket! :D ♥ Ja, sportlov är alldeles för underbart även fast jag kanske inte direkt siktar på "sport" XD
    Ebba

    2013-02-13 | 18:22:44

Kommentera inlägget här: