iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Askungen, Askungen, Askungen, Askungen....

Kategori: Bokrecensioner

Titel: Askungens syster och andra sedelärande berättelser
Författare: Joanna Rubin Dranger (fett coolt namn!)
Sidor: - (stod inte och jag är inte dirket den som räknar, haha)
Genre: Grafisk roman/seriealbum (typ en kombo), fairytale retelling (typ lite), feminism, humor
 
Det här faktiskt det första seriealbumet/grafiska romanen jag läser ut. Det är en samling olika små serier och jag kan väl säga att nästan alla är baserade på Askungen. Askungen hit och Askungen dit, nej, jag tröttnar tyvärr. Budskapen var så övertydliga att jag ibland bara satt och suckade och önskade att något kul skulle hända men nej. Eller jo, lite små fniss var det väl ändå ibland men jag hade hoppats på mer, det är helt klart.
 
Tecknarstilen är jättesnygg enligt mig, jag är väldigt förtjust i bilder som är odetaljerade och "hårda" (haha, lite svårt att beskriva). Kolla på bilden så kanske ni fattar:
Men tyvärr så brister handlingen. Det är för tråkigt, för övertydligt och ALLDELES FÖR MYCKET ASKUNGEN! Det är seriöst tre av kanske fem historier som handlar om Askungen på något sätt! Joanna Rubin Dranger är definitivt en bra tecknare men nej, det här albumet föll mig inte riktigt i smaken. Det var dock kul med något tecknat och snabbläst och jag ska helt klart läsa andra seriealbum/grafiska romaner i framtiden (om det är någon som läst den här, vad är det för något? haha). Förhoppningsvis hittar jag något som jag verkligen gillar, någon som har några tips? ^^
 

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Inga tips :P Kalle Anka kanske gills?

    Svar: Hahahahahahahaha!!! ;)
    Ebba

    2012-11-01 | 00:14:12
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se

Kommentera inlägget här: