iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Månadens läsning: Oktober

Kategori: Sammanfattningar

 
Antal lästa böcker: 4
 
Titlar jag läste:
- The unbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkin (456 sidor, snyggt Ebba!)
- En bit av mig fattas av David Levithan (191 sidor)
- Passionen av Jeanette Winterson (202 sidor)
- Askungen syster och andra sedelärande berättelser av Joanna Rubin Dranger (seriealbum/grafisk roman ^^)
 
75 % av böckerna var på svenska
25 % var på engelska
 
Vuxenböcker/Ungdomsböcker: 2/2 (det var bra!)
 
Månandens bästa: Ingen tvekan här, Passionen! <3
 
Den här månanden gick väl realtivt bra med tanke på hur mycket jag hade att göra. Även fast fyra böcker inte är någon wow-siffra är jag nöjd. Det var en väldigt blandad läsning vilket jag gillar dock bara låneböcker (asså Ebba du måste ta tag i din gigantiska hög där hemma!). Mara Dyer var en trevlig läsning, inget mästerverk precis men jag gillade den och ska helt klart läsa fortsättningen. Levithans bok var riktigt bra och väldigt kort, precis vad jag behövde just då. Men så kom ju den underbara Passionen och jag blev kär. Seriöst, jag älskar den där boken. Det lilla seriealbumet lästes ut på en kväll men nja, det var väl inte riktigt my cup of tea om man säger så.
 
Novembers läsning: Jag ska börja november med att läsa ut City of Ashes (den är så spännande att jag dör, måste läsa nu!) och forsätta mig framåt i den evighetslånga Historien. Suck. Sedan får vi se vad som händer, om jag är riktigt duktig kanske jag läser ut Hobbiten för filmen kommer ju trots allt i december. Annars är jag grymt sugen på The perks of being a wallflower som står i bokhyllan och väntar på mig. Vi får se vad som händer, jag brukar ofta planera värsta mycket för att sedan göra något helt annat, haha. ^^

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Hahaha, jag har en lååång lista på böcker jag måste läsa här hemma med :P men det är roligt att låna...

    Svar: hehe ja...
    Ebba

    2012-11-01 | 11:52:22
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se

Kommentera inlägget här: