iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Kära jultomten

Kategori: Bokprat

Ja, jag vet det är jättelångt kvar till jul men det är aldrig för tidigt för att börja snickra på julklappslistan enligt mig! I år är det egentligen inget som jag känner att jag "behöver" på det sättet så vad passar då bättre än att önska sig massor av böcker?! Här är några som jag inte skulle tacka nej till att se under granen!
 
*dregel, dregel, dregel*. Jag tror seriöst jag börjar gråta om jag inte får dessa! Så sjukt snygga att jag bara dör! Måste,måste, måste HA!!!! Ah... *dregeldregeldregel*
 
Jag har läst de två första delen i The mortal instruments- serien och verkligen älskat dem så när det ändå är jul tycker jag gått att jag kan få resten av serien. Det kunde vara trevligt att läsa alla innan sista boken kommer ut, i alla fall försöka hinna. Hoppas det är en serie som växer och växer!
 
Sedan hade jag nog tänkt att önska mig ett "presentkort" på Adlibris , alltså att jag får göra en beställning därifrån för en viss summa pengar så jag själv kan välja vad jag är sugen på ^^. Då finns det en hel del alternativ att välja mellan och om jag har tur får jag en liten bokhög med nya och underbara böcker... mm.. Här är tre böcker jag just nu är sugen på att beställa!
Anna and the French kiss - Stephanie Perkins
Hm.. vad är det här för bok? Den har vi aldrig sett! Den här boken har blivit hyllad till höjderna på nästan varenda bokblogg men om jag ska vara ärlig vet jag inte för den här verkar var en typisk "bok som Ebba hatar". Men många har sagt att den är mycket bättre än sitt omslag och baksida så jag kanske ska ge den en chans. Jag är dock extremt sugen på den fristående fortsättningen Lola and the boy next door när jag läser det här:
Budding designer Lola Nolan The awesome girl Ebba doesn’t believe in fashion . . . she believes in costume. The more expressive the outfit—more sparkly, more fun, more wild—the better. Alla som känner mig fattar hur träffad jag kände mig, haha!
 
The fault in our stars - John Green
Åh, den här vill jag läsa så himla mycket! Det är ju också en bok som blivit tokigt hyllad och många har den som en av deras absoluta favoritböcker någonsin. Jag har läst Den andre Will Grayson som John Green skrivit ihop med David Levithan och tyckte mycket om den så jag tror jag kommer älska den här boken. Snygg är den också...
 
Adaptation - Malinda Lo
Om jag ska vara ärlig har jag inte jättekoll på den här men handlingen låter grym så jag känner, varför inte testa? Någon måste ju testa! Den har helt okej betyg på Goodreads (även fast jag oftast inte litar på det) och omslaget är skitcoolt så why not? YOLO, haha!
 
Det var lite böcker jag är sugen på att köpa, vad önskar ni er i julklapp om ni hunnit tänka så långt? ^^

Kommentarer

  • Rebecca :) säger:

    The fault in our stars står på listan tillsammans med bl.a. the Perks och Beautiful Creatures ^^

    Svar: Det är bara att hoppas! ;)
    Ebba

    2012-11-20 | 19:08:50
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se
  • Karin säger:

    GUD vilka snygga omslag O.o MÅSTE HA!
    Du MÅSTE läsa fortsättningen i TMI! De är så bra! Speciellt trean ;D Fast alla är helt epic.
    Och The Fault in Our Stars och Anna and the French Kiss är också två av mina favoritböcker, du har en väldigt bra lista där ;D

    Svar: Ja, kan inte vänta på alla dessa böcker! :D
    Ebba

    2012-11-24 | 18:36:20
    Bloggadress: http://bokgrottan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: