iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Allt om ingenting

Kategori: Bokprat

Nu kommer ett sånt här knäppt random inlägg som inte har någonting men någonting att göra. Eller lite kanske.... Just nu läser jag i alla fall The maze runner av James Dashner och har bara kommit strax över hundra sidor men jösses, vad grym den är! Jag blir alldeles till mig och kan inte sluta tänka på den! SÅ SJUKT BRA! Ah, tacka gud för dessa underbara böcker. Men en sak jag tänkte på är hur ni där ute som läst boken uppfattar The Glade? Av någon oförklarig anledningar inbillar jag mig att de står ett stort jävla träd i mitten av allt ihop. Det känns så... rätt, hahaha. Men jag vet inte, det är ju ingen jättebeskrivande bok vilket jag också gillar för då kan man själv hitta på allting.
 
När jag kom hem blev jag alldeles överlycklig när jag upptäckte att skaparglädjen frödade i min kropp och jag satte mig direkt vid pianot (att skriva låtar är förmodligen det bästa jag vet). Jag lyckades sätta en grym brygga till låten jag håller på med, woho! Okej, ni kanske inte bryr er men den blir sjukt bra. Låten alltså. Måste bara ändra lite i refrängen och lägga till ett stick eller två och sen är den klar. Tjoho! Förmodligen min konstigaste låt hitills och det säger en del för de som hört någon av dem.... Ett litet smakprov på vers 2: ^^
 
Tvättar mina köttsår för allt som har hänt.
Ser till att det är med aceton.
Det äter min brända hud, myggor och annan skit.
Jag tvättar mina köttsår igen.
 
Laddar mina vapen för allt som ska ske.
Ser till att de skjuter perfekt.
Jag tänker på kärlekt, spagetti och annan skit.
Jag laddar mina vapen igen.
 
Ja, det ser skitkonstigt ut utan melodin men ja, ni fattar. Just nu är jag väldigt inne på blod och sånt, ju äckligare desto bättre. Att ha hela kroppen täckt av brännskador och köttsår fyllda med döda myggor... Nej, nu ska jag skärpa mig! Jag är helt enkelt lite knäpp när det kommer till sånt här, haha. Jag skyller på konsten.
 
Igår var jag på bio med min gulliga lillsyster och såg den animerade filmen Modig. Ganska söt och prinsessan var cool. Och hennes hår!!! <3 Men ja, ingen favorit precis men den var ju riktad till lite yngre, haha. Ikväll ska jag försöka hinna med lite SO (kul) och kanske plugga lite till matteprovet imorgon (inte kul...). Men ja, jag kan det mesta så det går säkert bra ^^ Okej, det här inlägget var ganska onödigt men ibland behöver jag skriva av mig lite! Hoppas ni har en bra dag! :)

Kommentarer

  • Rebecca :) säger:

    Aah dina texter!

    Svar: Hahahahahahaha!!!
    Ebba

    2012-11-26 | 21:00:47
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se
  • Cicci säger:

    OMG! Den där tjejen är ju så lik Jessika Gedin med det där håret!! :O

    Svar: Haha, ja!
    Ebba

    2012-12-12 | 23:08:04

Kommentera inlägget här: