iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Mini-recension: Den glädjelösa ön

Kategori: Bokrecensioner

 
Titel: Den glädjelösa ön
Tecknare: Enrique Fernández
Sidor: 60
Utgivningsår: 2009
 
OMG! Jag läste ut det här albumet på julaftonsmorgon och jag dör lite smått! Typ värsta sötaste seriealbum någonsin! Bilderna är stora och barnslig men så fina och söta och jag vill bara äta upp hela albumet! (okej kanske inte). Jag älskade den lite magiska historien och budskapet om hopp. Sidorna flyger förbi och när det var utläst hade jag en mysig känsla i hela kroppen. Det är så underbart sött! Men trots den maximala sötheten blir det verkligen inte sliskigt och albumet har en hel del djup och sorg trots sina ynka 60 sidor. Man kan inte riktigt kalla det här en bok, snarare en kort liten mysig saga i serieform. Jag hade hört väldigt blandade åsikter om det här albumet innan men jag måste bara säga att jag älskade det! Det är som att snabbt dyka ner i en annan värld och flyta upp igen med en underbar känsla i magen. Jag önskar verkligen att jag ägde albumet så jag kunde hoppa in i världen lite när som helst så det får jag väl kanske ta och skaffa mig någon gång. Till alla er där ute säger jag bara en sak: LÄS!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: