iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Månadens läsning: December 2012

Kategori: Sammanfattningar

Mobba inte mitt paintcollage
 
Antal lästa böcker: 10 stycken
Böcker på svenska: 6 stycken
Böcker på engelska: 4 stycken
 
Antal seriealbum och grafiska romaner: 5 stycken
Friestående böcker: Mitt perfekta liv och Dash och Lilys utmaningsbok
Böcker i en serie: The Maze runner, Cinder och Across the universe
 
Titlar jag läste:
The Maze runner (The Maze Runner #1) - James Dashner. 371 sidor.
Prins Charles känsla - Liv Strömqvist. 132 sidor. SERIEALBUM
Elin under havet - Sofia Malmberg. 127 sidor. GRAFISK ROMAN
Fulheten - Nanna Johansson. 126 sidor. SERIEALBUM
Cinder (The Lunar Chronicles #1) - Marissa Meyer. 387 sidor.
Mitt perfekta liv - Sarah Dessen. 444 sidor.
Dash och Lilys utmaningsbok - Rachel Cohn och David Levithan. 305 sidor.
Den glädjelösa ön - Enrique Fernández. 60 sidor. SERIEALBUM
Across the universe - Beth Revis. 394 sidor.
This is for you - Rob Ryan. GRAFISK ROMAN
 
Decembers läsning: Jädrans vilken bra månad! Då tänker jag inte på antal (eftersom hälften var grafiska romaner eller seriealbum utan i kvalité! Jag läste många böcker som jag fullkomligt älskade. Jag älskade både The maze runner, Cinder och  Across the universe och jag blev positivt överraskad över hur bra de var. Jag ser mycket framemot att läsa fortsättningarna efter som alla är serier. Jag gillade Utmaningsboken men den var lite för söt (och lite för mycket Lily men Levithan vägde upp den) och samma sak gällde Mitt perfekta liv. Eller, den var egentligen rätt bra men jag tyckte den saknade något. Bland seriealbumen tog Den glädjelösa ön hem priset men den stora fångsten var den alldeles underbara This is for you som tog andan ur mig. Magisk.
 
Januaris läsning: Min bibliotekshög är fortfarande ganska massiv men jag tror att med lite tur så lär jag bli klar med den. Det är ju en hel vecka kvar av jullovet! För tillfället sitter bokmärket i Cracked up to be som än så länge är grym och sedan blir det ett stopp i Var är Alaska? innan tåget drar vidare på nya äventyr. Jag ser framemot torsdag då jag och en mycket liten del av bokklubben ska åka upp till Stockholm för ett besök i underbara SF- bokhandeln och lite andra bokhandlar. Jag hoppas på att hitta något skojigt att ta med mig hem! Annars tror jag januari kan bli minst lika bra som december för jag har mycket spännande böcker framför mig. Ska bli underbart!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: