iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Love is all from what I've heard

Kategori: Bokrecensioner

 
 This Is for You
Titel: This is for you
Författare och konstnär (känns grymt att kunna skriva konstnär): Rob Ryan
Utgivningsår: 2007
 
If you belive in love but find it hard to explain, this is for you.
 
Jag hade aldrig hört talas om den här när jag såg den på bibblan tyckte jag den såg söt ut och plockade med den hem. Nu efter att ha läst den måste jag bara säga ett: oh. my. god. Okej, det var tre ord men jag vet inte hur jag ska kunna skriva en vettig recension på den här. Den är helt underbar. Jag kommer in i mitt emotinal mood och vill bara gråta för den här är så jäkla fin! Allt som han säger är så sant och så vackert och den perfekta blandingen av deprimerande och hoppfull. Den är inte gullig! Den är underbar! Ryan berättar om livet på bara några få sidor och fångar mig i någon slags trans (jag har varit helt borta hela dagen, haha). Den. är. så. sjukt. bra. läs. den. nu. alla. där. ute. Usch, jag vill bara gråta för handlingen och berättaren och gah, jag kan inte formulera mig! Jag älskar när mammans förklarning till vad kärlek är och där trodde jag det skulle sluta men sedan lyckas han på något vis finna det där annorlunda, extra som får mig älska den här grafiska romanen. Snyft, det är så vackert!
 
Bilderna är skitsnygga naturligt men vet ni hur de är gjorda? Det är skurit i papper! Jag vet, helt sjukt duktigt! Kolla bara på det här t.ex:
 
Hur lyckas man?! (och orkar, bara en bild måste ta en kortare evighet). Trots att det här helt klart klassas som en grafisk roman är språket magiskt. Magiskt. Se bara på bilden där uppe så kanske du förstår vad jag menar. Rob Ryan nu officelt geniförklarad enligt mig. Det här är utan tvekan den bästa grafiska roman jag läst (har i och för sig inte läst så många men ändå!). Den var helt mind blowing! Det var fantastisk att läsa något utan några förväntningar över huvud taget och upptäcka att man älskade det. Det enda som är lite dumt är att den är otroligt kort men ibland behövs sådanna böcker också. Oh, vad jag vill äga den här i bokhyllan! Jag är väldigt sugen på att se mer av Rob Ryan och jag tror många där ute kan uppskatta den här boken. För den var underbar. Magisk. Fantastisk. Vacker. Åh, vad jag älskar den! Gånger tusen.
 
Rubrik: Love is all - The tallest man on earth (fantastisk man det där, lyssna!)
 
Jag hade tänkt att köra på det här och döpa varenda recension efter en låt så kanske ni får lite musiktips på köpet. ^^
 
 

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Mysig bok! Älskar musiktips också ;)

    Svar: Underbar bok! :D Men ganska sorglig också men fin!
    Ebba

    2012-12-29 | 18:10:33
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se
  • Man säger:

    Fint att höra att du gillade! Har velat läsa/äga denna (och Ryans alla grejer) så länge, men det får nog bli framöver.

    Svar: Vad jag har uppfattat om din boksmak från din blogg tror jag att du kommer älska den ^^
    Ebba

    2012-12-29 | 20:08:34
    Bloggadress: http://bokskadad.blogg.se
  • Man säger:

    Det där var himla snällt (och sött) sagt, och jag hoppas med att älska den! :)

    Svar: Haha, hoppas jag inte har helt fel :)
    Ebba

    2012-12-30 | 11:29:29
    Bloggadress: http://bokskadad.blogg.se

Kommentera inlägget här: