iceandfire.blogg.se

Burned and frozen.

Det strålar ett jullov...

Kategori: Bokprat

OCH DET ÄR HÄR JUST NU!!! Ja, så kom jullovet tillslut och jag kunde inte varit lyckligare. Jag dansar runt (i mitt huvud för jag är fortfarande sjuk men tvingade iväg mig själv på julavslutningen ändå, haha) och skriker av lyckan (alltså viskar tjoho lite tyst för mig själv). Jag har egentligen inga större planer för jullovet men lite ska ändå bli skoj att hinna med.
 
Vad jag ska göra under julens två veckor:
- LÄÄÄÄÄÄSA!!!
- Skriva massor av musik!
- Bli klar med alla julklappar innan måndag och julafton!
- Skriva på nåt skoj typ en julig liten novell kanske? ;)
- Åka pulka med min lillasyster (ingen jul utan pulka. That's just how it is)
- Försöka baka åtminstonne ett julgodis
 
Så när det kommer till läsningen håller jag för tillfället på med Dash och Lilys utamaningsbok som hitills är sådär urmysig och perfekt till julen (tillskillnad från min förra läsning, haha) och jag är som alltid besatt av David Levithan. Sedan måste jag tugga i mig Across the universe eftersom jag upptäckte att den inte går att låna om. Jahopp, då är det väl bara att läsa på. Den är ganska tjock och har fått väldigt blandad kritik men den utspelar sig liksom på ett rymdskepp, kan det bli fel liksom? Jag hoppas på något riktigt bra i alla fall! ^^
 
Ni kan även "se framemot" recensioner på två seriealbum och två grafiska romaner mest för att det känns så töntigt att låna om dem så jag ska nog ta en dag och läsa alla innan den 28 då biblioteksböckerna ska vara inne. Kommer bli spännande! I helgen blir det galet mycket julstök och bokklubbsmöte med mina mysiga nördar, haha! Ska ni hitta på något skoj på lovet/semstern/ledigheten/eller vad ni nu vill kalla det? ^^

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Gooooo bokklubb! Och LÄSA och slappa och kolla på film och försöka njuta av livet lite ;)

    Svar: Haha, ses imorgon! ;)
    Ebba

    2012-12-21 | 13:09:21
    Bloggadress: http://thequestionmark.blogg.se
  • Amanda säger:

    Dash och Lilys utmaningsbok läste jag för ett par veckor sedan, så himla mysig :)

    Svar: Läste precis ut den och kan bara hålla med ^^
    Ebba

    2012-12-21 | 20:11:09
    Bloggadress: http://booksandfood.blogg.se/
  • Beate säger:

    Jag och min syster har bestämt oss för att åka till Stockholm, där kommer det bli en del besök på bokhandlar ;) Gud vad kul att du skriver musik! :D

    Svar: Åh, sf-bokhandeln! *dreglar* ;)
    Ebba

    2012-12-22 | 14:19:59
    Bloggadress: http://bokbeate.blogspot.com

Kommentera inlägget här: